Håller på att undersöka lite priser inför nästa års byte av betongpannorna på taket.
Vad har ni fått för priser /m2?
 
Runt 65 kr/m2, hyllpris.. ytbehandlade.. sen ska rabatt förhandlas, men där blir en paketrabatt på papp, läkt, plåtar osv.. så hur stor rabatt det blir på just pannorna vet jag inte.. Själva pannorna är i mitt fall lite drygt en 4de del av priset,, sen bär det iväg med papp , nockpannor och plåt osv..
 
Kan du transportera själv så går det att köpa Bender eller Jönåker för neråt 59:-/kvm, tror t ex Bauhaus säljer Jönåker just nu för det priset.

Kan eller vill du inte transportera själv är det nog transporten som är det kluriga att få till billigt. Och vill du ha upp pannorna på taket direkt är det ännu dyrare.
 
Och här sitter jag med cirka 130m2 betongplattor som jag inte vill ha längre efter byte av tak (plåt) de är gratis till den som hämtar dem..ska det vara nya?
 
5,05kr per panna (+ moms)betalade jag för benderspannor för 2 veckor sedan. (det går 9 pannor per kvadratmeter)
 
janwide
Jag betalade 6.62/st för Bender Palema ytbehandlad. Fick offerter från 6:98.
Hur många det går per kvm. beror också lite på takmått och taklutning.
 
Jag googlade fram denna tråd då jag surnade till lite över en offert från Beijers. 7,37 inkl. för vanliga svarta. Mina mellangrå blir dyrare. Drygt att behöva tjata om rabatt varje gång, men bra att veta vilken som är den rätta nivån. Skriv gärna fler som nyss köpt!
 
Grå 5,45+moms=6,81 från en annan firma. i stan. 2000 för att få dem på tomten 2 mil från butik.
 
P
Har för mig att Woody i Huddinge ständigt har en banderoll uppe med 59 kvm för Benders.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.