Hejsan,

Jula har sänkt sitt pris på universalstege (vanlig böjbar variant) till 595:-

Jag utnyttjade den 10% prisgarantin på Byggmax och fick deras för 535,5:- (799:- normalpris)
Såklart blev det lite diskussioner om det vara samma fabrikat och att det var så kallad rea på Jula. När jag visade utskriften på deras egen hemsida att definitionen likvärdig och inga förbehåll om tillfälliga prissänkningar morrade han och sa att det var bara att gå till kassan och hänisa till prisgarantin.
Kvalitetsmässigt har jag ingen aning om skillnaderna. Byggmaxstegen är tillverkad i Skeppshult.

Både Hornbach och Bauhaus har väl också "prisgaranti".
Så tipset är att passa på om man gått i tankarna på en universalstege.
Tråkigt bara att man ska behöva tjata sig till prisgarantin när de har det som marknadsföriingsargument.

Mvh Rikard
 
Bob_the_builder
Jag har nyttjat Bauhaus prisgaranti vid minst fem tillfällen. Varje gång utvecklas det till ett utbildningspass för någon ny individ i kundtjänsten. Det tycker jag tyder på att det är ett mycket litet antal kunder som nyttjar möjligheten. Jag har själv sparat tusenlappar(!) på prisgarantin. Sist genom att köpa vanlig Beckers väggfärg. Ordinarie pris på Bauhaus 569 kr, rea på K-rauta 399 kr för 10 liter. Det ger priset 351 kr på Bauhaus, en rabatt på 38 procent!

Att hävda att man ska få varan billigare redan i kassan genom att redan på avdelningen diskutera prisgaranti fungerar i alla fall inte i Västerås. De hänvisar alltid till kundtjänst, vilket innebär att man först får betala det högre priset i kassan. Detta överensstämmer inte med vad de skriver i prisgarantitexten i reklambladen, men de menar att "deras rutiner är sådana"... Nåja.

Bauhaus är i alla fall EXTREMT noga med att det rör sig om en identisk vara. Parallellen till elektronikvaruhusen tycker jag är aktuell redan eftersom alla stora kedjor håller sig med egna varumärken. Prisgarantin går alltså bara att nyttja för de stora varumärkena som säljs "överallt", typ Beckers, Huntonit, Grabber, Isover, Mora armatur mfl mfl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.