Södra Sverige har varmaste sommaren på länge, här i norr har det ännu inte blivit sommar känns det som. Har precis börjat semestern och den kommer att vigas åt en utbyggnad av bagarstuga/gäststuga. Halva stommen har rests idag.

Nu på kvällen tittade jag på vädret framöver, då jag tänkt lägga om taket på befintlig del och utbyggnaden samtidigt. Regn i morgon, osäkert på fredag, kraftigt regn på lördag, regn på söndag, ostadigt måndag, kraftigt regn 28 mm!!!! på tisdag.

Lägga om tak när det öser ner är väl inte att tänka på och semesterdagarna är allt för få för att 'vila' en hel vecka.....VEM ska jag skylla på q(;^;)p
 
Håller med! Är det inte snö så är det regn...
 
Träligt när vädret sätter stopp i planerna!!

Är det så att byggivern inte går att hejda så har jag lite kvar att göra här hemma innnan projekten är i hamn. Du är välkommen!! d^_^b

Kan kanske trösta dig med att prognoserna sällan slår in tycker jag. Jämför dagens prognos av lördagens väder med prognosen på fredag - antaglien inte helt lika!

Lycka till med bygget!
 
Själv sitter man och väntar på regnet som aldrig kommer. SMHI har sagt i tre veckor nu att det ska komma men det skjuts bara framåt, det ser ut som en öken i trädgården snart.
 
I landet lagom finns inget bra väder det vet ni väl vid det här laget :)
 
Aaaahhhh, jag regnar bort. Lossade de första takplåtarna för takbytet igår eftermiddag. Då fint och varmt väder. Sitter nu på jobbet och åskan går regnet fullständigt öser ner utanför. Inte någon som helst stabilitet i vädret som gör en trygg att ha halvöppna tak den här sommaren.

Brorsan som också håller på med takbyte fick nyss sönderblåsta pressenningar och därmed vattenläckage in i huset vid det senaste regnet.

Man blir ju galen på vädret.
 
norrbottenstorpet skrev:
Aaaahhhh, jag regnar bort. Lossade de första takplåtarna för takbytet igår eftermiddag. Då fint och varmt väder. Sitter nu på jobbet och åskan går regnet fullständigt öser ner utanför. Inte någon som helst stabilitet i vädret som gör en trygg att ha halvöppna tak den här sommaren.

Brorsan som också håller på med takbyte fick nyss sönderblåsta pressenningar och därmed vattenläckage in i huset vid det senaste regnet.

Man blir ju galen på vädret.
Ett tips är att finns det ens risk til regn så vänta hellre. Hoppas det löser sig.
http://www.smhi.se/vadret
 
Jo så enkelt borde det vara men när ska jobbet då göras? Det regnar ju varje eller varannan dag och semesterdagarna minskar i rask takt.

Jag förväntar mig egentligen ingen hjälp här på forat, behöver bara utlopp för mina frustrationer... :( och enklast är väl att kasta skit på de stackars prognosmakarna på SMHI.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.