Hade en elektriker hos mig igår för att dra el och installera en Pax 260 i badrummet. Min tanke var ju att sätta fläkten i den gamla ventilation som finns inne i själva duschhörnan. Smidigt och lätt! Elkillen slog dock bakut och vägrade. I mitt stilla sinne så trodde jag att Pax 260 var godkänd för att sitta i område 1???
 
Den är ju IP44 så den ska kunna ta en vattenstril eller två, men visst den är ju inte spolsäker om man står och siktar på den medvetet. Själv har jag monterat den precis så som du nämner
 
Jag var själv inte hemma när elkillen var på plats...men enligt frugan så slog han bakut redan när det gällde elen, under inga omständigheter ville han dra utanpåliggande kabel in i duschen...
 
Nä det känns ju absolut knepigare..hade inte jag heller tyckt om att behöva göra.. Kan han inte ta sig fram via vinden eller utifrån? (beroende på var den sitter)
 
Jag gick in bakifrån i angränsande rum för att få in elen i min, men du kanske får ett bättre el-svar om du gör en ny tråd i el-forumet så får du nog reda på lite alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.