Hej!
Jag har problem med vår vattenburna handdukstork från TA som inte blir varm. Jag har precis köpt en nyckel för att se om det är luft i den och det kommer bara vatten ur den när jag låser upp ventilen. Vattnet är dock inte mer än ljummet. Vad göra?

Tack på förhand!
 
  • Gilla
Neo111
  • Laddar…
Hur är handukstorken kopplad?

På radiator systemet?
 
Mkt bra fråga. Jag bor i en bostadsrätt med fjärrvärme. Det finns radiatorer här som har vattenburen värme, så det kan nog vara så att handdukstorken är inkopplad i samma slinga...
 
C
Nån bild?
 
Matar föreningen verkligen ut varmvatten i radiatorkretsen nu på sommaren!?

Kan du få elementen varma?
 
C
Just det, där har vi nog hela anledningen. Det är inte en modell med inbyggd elpatron? Annars kanske det är läge att komplettera med det, alternativt se om det går att koppla den på varmvattencirkulationen (om sådan finns) tillexempel.
 
Hej igen! Elementen är kalla, verkar inte gå att få någon värme där. Så här ser mästerverket ut iaf. Hur vet man om man kan ansluta en elpatron till den?
IMAG0061.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den sitter med all sannolikhet på radiatorslingan som det såklart inte går varmt vatten i på sommaren, och den där modellen tror inte jag kan kompletteras med elpatron. Någon annan får rätta mig om de har någon lösning.
 
MMR skrev:
Den sitter med all sannolikhet på radiatorslingan som det såklart inte går varmt vatten i på sommaren, och den där modellen tror inte jag kan kompletteras med elpatron. Någon annan får rätta mig om de har någon lösning.
närå du har helt rätt !

ska du ha en med elpatron så får du nug kosta på närmre 10 000 totalt sett med elektriker och allt
 
H
Alternativt kan du få en för 3000:- på Rinkaby Rör, men som sagt, det lär bli ett par tusenlappar till för att få fram elen om det inte finns något befintligt.
 
suck, jag har nog brännt min el patron då jag testade att lufta det och det var sjukt med luft, tyckte väl att det var dåligt med värme..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.