När Capton AB gick i konkurs nu den 6 juli 2010 fortsätter de sin gamla verksamhet i CAPTON TEKNIK AB! Med samma oseriösa arbetare Bo Johansson och Jörgen Uvenfors! Och de har samma hemsida (www.capton.se) , adress, telefon och samma verksamhet bara ett "nytt" namn" . Varning för deras markbetong!! Lämnar en i sticket minst sagt när det går fel! Vår markbetong blev förstörd av deras sealing - blev glashal!! Och deras sätt att reparera skadan gjorde den ännu halare och fulare. Samt så har de lämnat skador på våran husfasad samt stänk från sealingen. Usch!! Och de har efter ett helt år inte gjort något trots flera påtryckningar! Varning för detta företag!! Oseriösa och lämnar en i sticket. Och går i konkurs för att slippa åtgärda sina fel.

Och till råga på allt så använde de sig av oss som referens på deras hemsida hur nöjda vi var med deras arbete. Pinsamt. Kontakta mig så kan jag visa er hur illa det kan bli när de varit där. Har även andra bevis hur de sköter sina reklamationer - illa var namnet!
 
Är det ni som är "Kullavik"?
 
Nej, de fick ta bort det de skrev om oss efter påtryckningar. Allt var lögn de skrev, vi var så nöjda och det blev perfekt samt att sealingen var pricken över i:et. Haha, värsta skämtet! Och de visste mycket väl om att vi var missnöjda, har hur mycket dokumentation kring detta. Värsta bluff-företaget! Man skall visserligen aldrig lita på hemsidors referenser, men höll på att sätta kaffet i halsen när man läste om oss samt att de tagit bilder på vårt hus.
 
Hej!
Vi vill också utfärda en varnning för Capton med Bo och Jörgen i spetsen. De misslyckades med det mesta, skapade sprickor, för snabb stelning vilket resulterade i dåligamönster samt dålig sealing som reklamerats 2 ggr och gjorts om en gång. Nu ser infarten till vårt hus grotesk ut!

Mamsa skrev:
När Capton AB gick i konkurs nu den 6 juli 2010 fortsätter de sin gamla verksamhet i CAPTON TEKNIK AB! Med samma oseriösa arbetare Bo Johansson och Jörgen Uvenfors! Och de har samma hemsida (www.capton.se) , adress, telefon och samma verksamhet bara ett "nytt" namn" . Varning för deras markbetong!! Lämnar en i sticket minst sagt när det går fel! Vår markbetong blev förstörd av deras sealing - blev glashal!! Och deras sätt att reparera skadan gjorde den ännu halare och fulare. Samt så har de lämnat skador på våran husfasad samt stänk från sealingen. Usch!! Och de har efter ett helt år inte gjort något trots flera påtryckningar! Varning för detta företag!! Oseriösa och lämnar en i sticket. Och går i konkurs för att slippa åtgärda sina fel.

Och till råga på allt så använde de sig av oss som referens på deras hemsida hur nöjda vi var med deras arbete. Pinsamt. Kontakta mig så kan jag visa er hur illa det kan bli när de varit där. Har även andra bevis hur de sköter sina reklamationer - illa var namnet!
 
Tja, så kommer man inte in på Captons hemsida. Hoppas verkligen detta oseriösa företag inte fortsätter i samma banor. Jag har kontaktat många inom betongbranchen angående vårt problem som vi nu själva måste lösa och det är fler som har haft problem med Capton. Capton (Jörgen Uvenfors) har sagt att det är första gången som de stött på detta problem - vilket skämt minst sagt! VARNING alltså för detta företag som numer är under Capton Teknik AB.
 
Kan ni lägga upp bilder så vi kan se hur illa det kan gå.
 
Bifogar några bilder (hoppas jag lyckades, har aldrig bifogat innan) Fläckigt.... Och HALT när det är vått.....
 
  • 100510 013.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100510 018.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100510 021.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100510 019.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100510 020.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilderna är tagna i början på maj. Vi har nybygge. Jag har många fler bilder, garageuppfarten är väääldigt fläckig. Vi har markbetong gångar, en större yta (den runda ni ser) samt garageuppfart, ca 177 kvm. Jörgen Uvenfors sa att betongarbetet var i "världsklass".....
 
Fan vad tråkigt, Jag tror dom som ska göra mitt kommer göra ett bra jobb verkar väldigt seriösa då en av dom har jobbat med det i Amerika i över 10år
 
Det är själva sealingen, behandlingen man tar på efteråt, som förstörde. Det var görsnyggt och bra innan. Nu när jag pratat med massor av betongfirmor så verkar det som om Captons produkter är billig skit som de kör med. Andra seriösa använder riktiga. Det har ju fungerat i USA under måååånga år så där har de verkligen kunskapen. Se bara till att vädret är med er. Det som är jobbigt med markbetong är att det är svårt att åtgärda om det blir fel, ex fall och så. Där har de gjort bra och mönstret är jämt och så - men ytan är skit..... De bilderna som jag bifogade är när betongen är rensad - vi skall ha krukor och så som livar upp när den är åtgärdad.....:)
Jag har en dotter som är rullstolsburen och vi fick en del av kostnaden som detta kostade oss som en anpassning av kommunen. Men som det är nu så kan inte min dotter använda ytan, är för halt och hon har inte riktigt musklerna då.
 
Okej låter ju tråkigt att dom ska snåla på kemikalierna man använder efteråt, fick betala ca 12 000 + moms för mina kemikaler till ytfinishen. Köptes av modern betong. ytan ca 120m2.
 
Fast vi har nog haft "tur" att betongarbetet är ok, mönster och så är bra. Det är den f-e sealingen! Man skall visst göra om behandlingen av ytan efter ca 5 år om jag fattar det rätt - så det gäller att ha bra produkter och fortsätta med samma. Imorgon kommer iallafall en firma som skall pröva olika metoder att få bort skiten och så får vi se vad den notan hamnar på. Han verkar seriös iallafall och har riktiga produkter. GAH, vad lätt det är att vara efterklok! Capton snålar även på att ge sina arbetare betalt, duktiga polacker som de säger sig vara stolta över - men inte f-n att de får betalt som betongarbetare.... Skicka gärna en bild på hur ditt ser ut...:)
 
Dom håller på med formningen av hela pooldäcket nu. Men det ska bara gjuta mönster med olika färger inga sten mallar. Det är bara runt ytterdörrarna som dom ska lägga kalkstensmönster. Ska troligen gjuta det på måndag eftersom det är lite osäkert med vädret här. men jag återkommer med bilder så fort det är klart.
 
Låter snyggt! Och lyxigt...:D. Ja, när det gäller markbetong så är man verkligen väderberoende, annars riskerar man bl.a regndroppar som avtryck. Jag hörde en som hade ett rådjur springandes på sin nygjorda markbetong - blev ett par orginella avtryck.
 
Alltså - nu har Capton öppnat upp sin hemsida igen med samma bilder som från den förra http://www.capton.devello.se/ - men nu heter de ju Capton Teknik AB. Konstigt att de kan ha referenser från ett annat företag - men just det ja det är ju Sverige, då kan man gå i konkurs och lämna skulder och ouppklarade jobb efter sig och starta om igen på ny kula. Samma jävla skitföretag är Capton Teknik, samma adress, samma skitprodukter och arbetare - stoooor varning för dessa!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.