ååå vilken djungel av alla friggebodar i byggsats men ingen passar riktigt.
Vi vill ha en på ca10 kvm gärna funkisstil alltså med platt tak som lutar, inte det "vanliga" uppochnervända v:et. Är det svårt att bygga själv av lösvirke?
Är det någon som byggt lösvirke, vad blev slutpriset?
Någon som köpt byggsats av friggebod vilken som helst, vad blev slutpriset? Har förstått att det kan vara ganska mycket som tillkommer när man köper byggsats.
Tacksam för alla tänkbara svar!!!
 
Prisfrågan vet jag inte men generellt så är byggsatser gjorda av klena dimensioner av skarvat skräpvirke som jag ser det. Jag tycker inte man får mycket alls för pengarna och är tveksam till om en byggsats skulle stå kvar om ett par år men det gör den kanske?
Jag bygger i lösvirke, rejäla dimensioner av riktigt virke men så skottade jag inte av snön från nåt tak i vintras heller som flera grannar roade sej med :)
 
Jag bygger i lösvirke, 15kvm lite funkisinspirerat, dock inte pulpettak ("platt tak som lutar") men inte heller helt traditionellt tak (sadeltak). Jag är uppe i ca 40 000 kr nu, och tror inte jag kommer under 50 000 när allt är klart med inredning o så. Dock ska det väl sägas att jag lagt 8 000 på fönster vilket kanske inte är normen när man bygger friggebod.

Jag hade kunnat få det billigare i en byggsats, men då som Jan-å sa troligtvis i klenare virke och framförallt inte exakt som jag velat ha det.

Ett alternativ är att göra ett mellanting, köpa en stomme och sen stå för resten själv, http://byggstommar.se/friggebod_funkis.php dom har 7,5m2 och 15m2 funkisstommar som i min mening har rätt vettig dimensionering på virket. Skulle gissa att dom inte är omöjliga att tillverka nått mellanting mellan dom där två heller så du får runt 10m2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.