Hejsan,

Ska skaffa mig en ny skruvdragare. Bor i villa och använder skruvdragaren mycket, den behöver vara ganska kraftig.
Skulle inte vara helt fel med ett combopaket, liten + stor dragare.

Är det fortfarande billigare att handla i UK / Tyskland?

Hade tänkt mig max 2500-3000 Sek.

Vad tror ni? Vad rekommenderas?

Vet att detta ämnet varit uppe många många gånger innan, men jag hittade ingen uppdaterad tråd, gällande en kraftigare skruvdragare. Tänkte att det kanske hänt en del på marknaden sedan senaste tråd.

Mvh

Stefan
 
dewalt med 3.0 ah batteri har själv en sådan används flitigt under 4 års renoveringar.
 
Ja nog lär du kunna spara en bunt med slantar på att handla från Tyskland eller England.
Vad ska den användas då du säger att den måste vara kraftig?
De flesta märkena har väl 18V i sina sortiment.
 
slagskruvdragare för momentet
10.8 för resten
 
FredrikR skrev:
Ja nog lär du kunna spara en bunt med slantar på att handla från Tyskland eller England.
Vad ska den användas då du säger att den måste vara kraftig?
De flesta märkena har väl 18V i sina sortiment.
Funderar lite på denna (makita BHP452RFX :
http://www.lawson-his.co.uk/scripts/details.php?cat=Cordless Combi 18v Makita&product=103418

Är en ganska en amatör som bygger och snickrar ganska mycket. Drar franska träskruv, borrar i både betong och trä osv. Inga jättegrejjer egentligen, men jag håller ofta på länge och vill kunna använda skruvdragaren till de flesta jobben.

Det kanske räcker med en mindre?
 
Stora borr och sånt kräver väl en rätt kraftig, så där faller väl fjuttdragarna bort.
 
Bosch GSB är kraftfulla. Jag har en 14.4V som är specad till 75nm tror jag. Heavy Duty-stämplad och ska tåla ett två meters fall ned i betong. 18-voltaren levereras med 3ah batterier. Med slagfunktion. Tre års garanti!

Jag har borrat i riktigt grisig betong med godkänt resultat. Inte alls lika lätt som med svärfars Hilti, men det fungerar. Ligger tyvärr över din budget, men jag tror inte du skulle bli missnöjd. Enda nackdelen är att den är tung som sjutton.

GSB 18 hos Axminster.
 
men varför tjata vidare

svaret i inlägg 4
 
Tack för tipsen, fluxor och skalman!
Ligger lite över min budget dock.
Vad rekomenderar ni för under 2000-2500? Mest bang for the bucks? :)

Tack för att ni tar er tid och svarar!
 
stew skrev:
Nu blir det som vanligt, att jag höjer tröskeln för vad jag har råd med bara för att jag sett något fräckt :)

Vad tror ni om detta paketet? Prisvärt?

[länk]

Såg att det var lite klenare batteri i det combopaketet. Hur stor skillnad gör det tror ni?


Här finns en del att välja på också:
http://www.toolstop.co.uk/index.php...temid=&DescOrderBy=ASC&limit=50&limitstart=50



Har ingen erfarenhet av GDR 18(den ligger dock i nästa varukorg :) ) , men slagborrmaskinen är kanonbra. Har vant mig vid motorstyrningen som jag i början tyckte var i snällaste laget. Slagborrsfunktionen är mycket bra för att vara en batterimaskin och den klarar rejäla skruvar. Batteritiden med 2,6Ah är bra men jag vet inte hur 1,3:surprised:rna är.

Redan postade videor där jag kör maskinen:

http://www.viddler.com/explore/sentenced/videos/


Vikten skulle kunna vara ett problem om man ska köra länge men har inte reagerat på det själv.Har nyligen byggt en regelstomme till ett carport förråd med 6x120 och 5x90 skruvar och det gick som en dans.
 
Redigerat:
GSR+GDR 10.8 LBoxx 2 batterier i Lboxx Prutbart max 190GBP inkl frakt

Klicka här
 
Bosch 18v kittet verkar väl bra, mycket bättre än 10.8:surprised:r när det gäller borrning.
 
skalman1 skrev:
Bosch 18v kittet verkar väl bra, mycket bättre än 10.8:surprised:r när det gäller borrning.
Det var ju i Betong TS borrade så han måste ändå skaffa en Borrhammare.
Tar han ett 10.8Kit så har han pengar över till borrhamaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.