Y
IFÖ säljer ju en wc-stol som blev poppis... I denna kan man då tydligen öppna spolknappen och lägga ner en doftagott tablett som blanda sig vid spolning...

Detta känns ju rätt käckt i sig, fast hur länge kommer det att finnas? Deras andra nya modeller har inte detta, och såvitt jag vet så har inte Gustavsberg det heller, så jag vill ju tro att dessa tabletter kommer försvinna ur butikerna förr eller senare.

Eller.. så kommer alla wc-stol tillverkare satsa på detta och det kommer bli en standard.

vad tror ni? Kanske dumt att se sig blind på finessen menar jag inför inköp av nya stolar.
 
vi hade en sådan toa stol och jag tyckte inte funktionen var så lyckad. tabletterna tog snabbt slut osv....nu bodde vi bara några månader med den toastolen men jag skulle inte satsa på att köpa dessa tabletter....
 
Den finessen är i mitt tycke poänglös. Vi har sådan IFÖ men har bara stoppat i en tablett som nu är slut. De övriga medföljande tabletterna ligger och skräpar. Spolvattnet behöver inte vara blått tycker inte jag.
 
precis vad jag tyckte ......använde upp tabletterna bara för att jag hade dem så jag slapp ha dem skräpande
 
läs här vad tabletterna är till för http://www.freshwc.se/?id=26
tycker du inte att du har nytta av dem så använd dem inte i toastolen eller köp en annan modell.
 
Y
Fast jag var mer nyfiken hurvida det betraktades som en ny framtidsstandard eller något som skulle försvinna inom kort
 
Tror inte det är en framtidsstandard!
Har aldrig sett tabletterna/stavarna ute i handeln och som sagt så länge en tablett max veckor för 2 personer.


T ex det blå vattnet håller inte toan ren för när tabletten är slut o vattnet vanligt så ser man en mkt smutsig toa inte så fräscht om det händer när man har gäster.
 
MiaSthlm skrev:
Har aldrig sett tabletterna/stavarna ute i handeln
Finns på massor av ställen jag köper på K-Rauta tex.
 
Det är ju ingen industristandard men Ifö lär väl sälja dem så länge de har sådana stolar ut i handeln. Men som tidigare inlägg har sagt, själva funktionen är rätt kass då de räcker så pass kort tid. Först tar det ett gäng spolningar innan medlet börjar lösas ut i spolvattnet och sedan efter några spolningar till så är den slut.
 
Ja, harrejavvlar vilka ilandsproblem det tycks finnas. I klass med dämpning av toastolslocket. Vi städar vår toalett med vatten och en borste istället. Kemikalier i avloppsvattnet är en styggelse i alla lägen
 
Jag har två saker som jag betecknar som de senaste årens största i-landsframsteg. Det ena är det bakbelysta tangentbordet på min bärbara dator och det andra är min toalett med Fresh-WC.

Jag bor ensam så tabletterna räcker länge för mig.

/John
 
Johan Gunverth skrev:
Vi städar vår toalett med vatten och en borste istället. Kemikalier i avloppsvattnet är en styggelse i alla lägen
d^_^b Tack för att jag slapp skriva detta inlägg själv!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.