Jag har letat både här och på övriga nätet men inte hittat all den information jag är i behov av. Så jag vänder mig helt enkelt till er igen.

Jag ska alltså köpa en skruvdragare, jag bor i lägenhet så behovet består mest i att skruva ihop möbler och liknande. Jag har redan en slagborrmaskin med sladd som kan ta hand om borrningsbehovet. Tanken var att jag skulle bygga en liten trall på min uteplats (ca 12 kvm) så självklart ska skruvdragaren klara av det, och även en liten köksrenovering.
Jag vet inte alls vilken skruvdragare som skulle klara detta, jag antar att det räcker med
t ex. en Gsr 10,8 V-li, eller ska jag välja någon annan? Behövs en starkare?
Vilken maskin är mest prisvärd? Jag har ingen direkt budget, men helst under 2000 kr.
Jag tar också gärna emot tips på bra priser t ex. från England, även paketpris med andra bra och användbara maskiner.

Tack på förhand!
 
Nej till de behov du nämner är 10.8 i mina ögon helt klockren. Den har kraft att klara de flesta uppdrag utom tyngre borrning och det har du ändå löst.

Boschen är ett klart vettigt alternativ även om jag har en förkärlek för Makitas små dragare...

Med din budget hade jag köpt ett paket med skruvdragare och slagskruvdragare. Sen tycker jag att du ska titta på just blå Bosch eller makita. Ev i England, dessa paket kan du få under/runt 2000 kr

Mvh Lorant
 
I lägenhet kanske man inte behöver en slagskruvdragare. Skanna av Ebay, Tradera, UK-/DE butiker efter en Bosch eller Makita dragare med 10.8V LiIon batteri (2 batterier helst). Du borde kunna hitta det för 1000-1200 landat i brevlådan
 
Tycker att du skall köpa GSR 10.8 Li2, den har chuck och är tvåväxlad. Med den drar du det mesta du stöter på. Den är suverän till hemmafix, montera mm. Observera att Li2-modellen är tvåväxlad och finns i två ny och gammal modell. Jag har den gamla och den funkar kalas.
 
På ebay tyskland så finns ju nya gsr 10.8 med chuck för typ 1300:- i L-boxx, märkligt nog så är den utan chuck någon hundring dyrare vad jag har sett.
 
Jag hittade inget bra på tyska ebay, inga billiga som skickade till sverige (vad jag såg iaf).
Så just nu är jag inne på denna kombo https://toolab.nordicshops.com/product.html/lct204w-makita-combokit-108v-df330td090?category_id=348.
Finns för ca 1750 ink frakt från UK, men är det värt det att spara 450 kr då makita bara har sverige-garanti?
Med dessa skulle jag klara det mesta och så kan jag hiva den gamla B&D slagskruvdragare... Vissa verkar ju vara av åsikten att df330 (fast snarare är väl df030 motsvarigheten) är bättre än gsr 10,8, att den är lite tyngre gör mig inget.
 
GSR10,8-2-Li drar hårdare än DF330.
Men vilken som är 'bäst' är nog en smaksak, som Volvo eller SAAB, COOP eller ICA. :)
 
Fast frågan är om att inte makita-kitet är ett bättre köp, kostar 350 kr mer än gsr 10,8-2?
Vilka I-landsproblem man har...
 
FredrikR skrev:
Från Tyskland kan du få en GSR 10.8 V-Li-2 från dryga €110 + frakt.
[länk]

Tack för en bra länk, synd bara att man inte är bättre på tyska...
Det verkar vara övervägande åsikter om att välja gsr 10,8-2-Li, fast ingen verkar ha några konkreta argument.
 
P
mirakelmilla skrev:
Tack för en bra länk, synd bara att man inte är bättre på tyska...
Det verkar vara övervägande åsikter om att välja gsr 10,8-2-Li, fast ingen verkar ha några konkreta argument.

det där är nog en smaksak vilken man än väljer, jag hade båda Bosch varianterna förut men sålde båda då jag mer gillade Makitas maskiner,,det är lite smalare handtag på Makitas maskiner som passade min hand bättre,

sen nu har ju oxå Dewalt kommit med en 10,8V maskin som kanske kan kollas upp? den liknar lite Hitachis maskiner

https://www.lawson-his.co.uk/script...ource=cc&utm_medium=web&utm_campaign=20100723
 
mirakelmilla skrev:
Tack för en bra länk, synd bara att man inte är bättre på tyska...
Det verkar vara övervägande åsikter om att välja gsr 10,8-2-Li, fast ingen verkar ha några konkreta argument.
Den är starkare tex, om nu det spelar nån roll.
 
Jag är också i samma sits som mirakelmilla, bor i lägenhet, har löst tyngre borrning med både slagborrmaskin och borrhammare, men har behov av en lite bättre skruvdragare och har då tittat på Bosch 10,8voltare.
Jag har hittat ett paket i England med både GSR 10,8-2 och GOP 10,8 (multimaskin) för ca 2700kr.
Vad tycker ni om det paketet? Jag tänker att ha multimaskinen då jag skall renovera lite möbler osv för slipning.
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gop...rdless-multicutter-drill-driver-2-batts-p6452
Att enbart köpa GOP:en i Sverige kostar ca 2200kr (enligt Prisjakt)

/Jens
 
Redigerat:
jens.kinnula skrev:
Jag är också i samma sits som mirakelmilla, bor i lägenhet, har löst tyngre borrning med både slagborrmaskin och borrhammare, men har behov av en lite bättre skruvdragare och har då tittat på Bosch 10,8voltare.
Jag har hittat ett paket i England med både GSR 10,8-2 och GOP 10,8 (multimaskin) för ca 2700kr.
Vad tycker ni om det paketet? Jag tänker att ha multimaskinen då jag skall renovera lite möbler osv för slipning.
[länk]
Att enbart köpa GOP:en i Sverige kostar ca 2200kr (enligt Prisjakt)

/Jens
Jämfört med våra svenska priser är det inget att tveka om. :)
Har inte sett den combon (nya GSRn + GOPen) hos nån annan så jag vet inte hur priset står sig så.
Men de borde vara helt ok, med tanke på tillbehören, 2 accar samt L-Boxx.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.