Ikea?? Är det nåt man kan lita på??
Tja, träindustriarbetarna i Tidaholm (Marbodal) och Nybro (IKEA) lär nog vara lika duktiga och tjäna lika mycket. Sen utgår de ifrån samma virke och lack, tillverkar luckorna i samma Italienska maskiner och köper beslagen från samma Österrikare (Blum).
Det som sen skiljer är hur många modeller man tillverkar, vilka format man har och var hålen sitter för att vi som köper inte skall kunna plocka godbitarna från olika tillverkare.
Priset hör mest samman med vilken image tillverkaren har, lågpris eller exklusivt. En liten skillnad är dock berättigad om man väljer Blums dyraste beslag, kanske 2-5%. IKEA säljer till småkunder utan att pruta, Marbodal ger lätt NCC och andra 50% rabatt, oj då blev det inte så stor skillnad! Men det skall vi småkunder inte drömma om...
 
F
LindaDn skrev:
Hej!
Vi har ett vita släta luckor med rostfriahandtag och eklister, ekgolv mm. Det blev super snyggt och billigt. Skicka din email så kan jag mejla bilder!

Lindis
Du har inte möjlighet att skicka lite bilder hitåt också? :)
 
Hej

Vi funderar också på ett ikea kök men de ser så tråkiga ut på ikea så det skulle vara kul om du hade lust att maila några bilder till oss också.

MVH Ella
 
När vi skulle byta vårt kök -00 så tittade vi på olika ställen tills vi hittade vårt på Ikea! Vi åkte dit och ritade upp det som vi tänkt oss och det blev häftigt. Jag är en idé spruta så han som ritade det åt oss sa att det var det roligaste han gjort på länge. Vi får också bara beröm och det är ingen som gissar på Ikea. Jag avskyr högskåp så vi har flera 60 lådor istället och dom är med glasfront så du kan se vad du har i dom.(som jag tycker ge köket mer liv med lite färg innanför) Jag ångrar inte mitt kök för ett ögonblick. Eftersom det ändå är Marbodal och Bränntorp i Nybro som gör det så vet man att det är bra..så varför betala mer för att få ett extra klistermärke som det står Marbodal på? :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.