har hittat ett riktigt klipp, ett renoveringsobjekt med stor potential. Problemet är att det saknas avlopp då huset o tomten ligger på vattenskyddsområde (inre) och det finns stora restriktioner på vad som får göras. Finns det någon produkt metod som är godkänd som renar så bra så den är godkänd att använda inom vattensyddsområde för enskilt avlopp???
mvh pette
 
Göran.W
Ett mini reningsverk borde fungera.
Det bästa är att slå komunnen en signal och höra.
 
tack för svar, har kollat me kommunen me bygglov o allt o precis som du sa så va minireningsverk ok, och jag e så ruskigt sugen på o köpa det här unika gamla kapellet i fråga o göra bostad av... men har tvingats inse faktum att me relativt nykläckta tvillingar + 3åring kommer det inte funka ....om jag vill ha kvar min sambo dvs....
 
Göran.W
Det hade nog blivigt tufft för er som det ser ut nu.
Men omöjligt är det inte om man inte ställer några krav på att det ska vara färdigt inom en viss tid.
Känner ni att här vill vi bo slå till och fixa ev läckande tak måla fönster osv så skalet utvändigt är ok och ta sen ett rum i taget invändigt när tid ges.
Avlopp och liknade är inte akut för det funkar lika bra med vatten på dunk och en porta potti så länge man inte bor där.
 
jovisst allt går, men just nu ena tvillingen på sjukhus, långtidsliggande, .....
alla tillstånd för omvandling till bostad, minireningsverk mm har tidsgräns o måste påbörjas hyfsat snart... försöker ligga på kompisar o farsan men ingen e sugen, inte för attt jag skulle bli lyckligare för det..funderade på o köpa o renovera o sälja. Men extremt prisvärt, ligger långt under marknadspris inte ute på hemnet, bra läge, o en potential som inte växer på träd...
 
Göran.W
Man har ganska lång tid på sig.
Man ska påbörja innom 2 år och då räcker det i princip med att slå in en spik.
Sen har man 5 år på sig att bli att bli färdig.
När det gäller själva bygg lovet.
Att köpa renovera och sälja är inget jag skulle gå på i er situation för att det sliter på ett förhållande och göra en så pass stor renovering som jag antar det rör sig om.
Att göra det för att tjäna pengar tycker jag inte det är värt att riskera förhållandet för.
Läget är lite anorlunda om man ska bo där för då ser man fram imot att bli klar så man kan flytta in och då gissar jag på att orken blir helt anorlunda än om man bara vill tjäna pengar.
 
inte för att tjäna pengar,det e inte huvudsyftet, det skulle vara det kreativa o utmaning iatt göra om missionshus till bostad, det är nästan så att jag kan höra hur det talar till mig, vad som händer på resans gång vet man inte men om man ska ta tjänstledigt från jobb för o renovera vill man gärna ha en liten marginal. Vi bor redan i ett renoveringsobjekt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.