Hej!

Vi funderar på att byta fönster till menta. Men de är nästan så billiga att man börjar fundera...
Vet att det finns en annan tråd men det är lite svar i den så testar och ser om fler har erfarenhet av dem nu
 
-Jag som startade förra "Mentatråden" mailade till dom för för drygt en vecka sen.Har ännu inte fått nått svar.

-Men "Moddha" som svarade i min förra tråd hade tydligen fått svar på mail.

-Ska nog snart prova och ringa i stället.

MVH T.E
 
Ajdå men undrar om inte ditt mail kommit bort eller nåt, jag fick svar jättesnabbt och det var bra info. Lite klent U värde och bara 5 kamrar men priset är ju helt i linje med det man verkar ska betala för =) Men sen vet man ju inte hur leveransen funkar, hur monteringen är eller hur de ser ut efter några år, tänkte om nån har hunnit köpa av dem från början då de startade.
 
-Det var precis som "Jezzie" skrev,mitt första Mail hade uppenbarligen "fastnat" på vägen.

-Skrev ett nytt igår och fick svar idag,så ingen skugga över Mentafönster i det här fallet.Låter bra tycker jag, ska nog prova och beställa ett par stycken.

-Ska bara byta två st "akut" verkar det bra så kanske det blir fler.

MVH T.E
 
Bumpar lite, för jag är på gång att köpa ett fönster + balkongdörr....
Är det nån som har nyare info?

Jonas
 
-Jag köpte till slut två fasta fönster från Menta precis innan dom höjde priset,dom står nu i garaget och väntar
på att bli monterade.Hade i början lite svårt att få kontakt med dom via Mail men det löste sig.

Tycker att supporten har varit bra både på telefon och mail.

Fönstren kom på utsatt tid.

Hur kvaliteten är kan jag inte uttala mej om,har inget att jämnföra med men i mina ögon ser det bra ut .

MVH T.E
 
Nån till med erfarenheter från Menta? Är det bra fönster? Snabba leveranser?

/Magnus
 
Var i kontakt med Menta fönster förra året och fick offert från dem. Tyckte de var mkt snabba på både mail o telefonkontakt. Till och med så att en utav deras säljare skulle upp till mälardalen och kom då förbi och visade ett utav deras fönster. Fick ett jättebra intryck av dem och deras priser var också bra.

Det som gjorde att vi inte köpte av dem var att de inte kunde hjälpa till med montering - vi skulle sätta in 18 fönster o 2 altandörrar. Vi var ute efter en "helhetslösning" så att säga.
 
xet: Har du monterat fönstren? Är du nöjd?
 
Ops,en gammal tråd ur arkivet:) Jodå mina "2008 årsfönster" sitter på plats och dom är till full belåtenhet,köpte några till från Mentafönster förra sommaren även då fungerade det hur bra som helst.Funderar även på att inhandla en altandörr från Menta framöver.Så jag har goda erfarenheter av Menta.

Har dessutom fått julkort från dom två år på radd^_^b

MVH T.E
 
Ja, julkort borde dom kunna bjuda på då dom 3-dubblar inköpspriset från en "sneimport" från andra sidan östersjön, och inte gör mycket mer än att på en lapp fylla i hur många fönster man vill köpa, och skickar beställningen vidare till "sneimportören".

Dom fixar ingenting med montering, man får betala frakt från dom även om man faktiskt köpt fönster från dom, halvsvagt tycker jag.

Men du fick säkert julkortet i mail också, så det var påkostat ;)

MvH Jawen
 
Jawen: vilka tillverkar Mentas fönster då?
 
Polen
 
Vad jag kan se så har menta fönster och många andra samma profil. Kanske rent av samma tillverkare. Kollade på nordiskafonster.se och såg att även de hade samma profil dock något billigare... Någon som kan tipsa mig om en bra fönsterleverantör???
 
Jag köpte 7 styckna av dom och det var inga som helst problem, trevlig och bra service. Enda frågetecknet är när du skall montera dropp plåten så finns det inger urfräsning i fönstret, så jag fick silicona fast plåten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.