lindqvist71 skrev:
Finns det någon som kan svara på om denna kombination skulle fungera.

Skruvdragare från USA
[länk]

Omvandlare från
[länk]
Art:nr: 44098
Ja visst funkar det, men det är inte ens säkert att du behöver en omvandlare, många nätaggregat går på 110 - 230 volt. Men du, blir det inte lite väl mycket pengar för en begagnad maskin om du måste även ha omvandlaren för du har väl noterat att det står "factory reconditioned"?
 
Jo jag vet den jag klistrade in är reconditioned, orkade bara inte leta upp den andra igen:)
Helt ny kostar ca 500 kr mer...
 
Sparar du verkligen pengar på detta?

Dragare, frakt, moms, konverter...... låter dyrt.... har du kollat EU marknaden?
 
Nåjo, lite vinst ger de allt, ett exempel på en Milwak. som jag hittat här hemma för 3650 kr.

Skruvdragare 1218,-
Moms 304,-
Frakt 520,-
Konvert 400,-
+Ev lite skatt

Någon 1000 lapp billigare än i Sverige, men jag tänkte köpa flera sladdlösa maskiner samtidigt så räknar med att göra mig en hacka:)
 
Vi var ett flertal som förra året gick igenom våra inköp från just staterna med vilka laddare som klarade 110-240V. Vill minnas att ingen tillverkare levererade detta utan man har valt att köra med två versioner.
Om omvandlaren fungerar eller ej är svårt att säga utan att veta vad laddaren kräver.
Vet bara Makita, där ligger vi upper på 210W om jag inte minns fel. Är för lat att gå å hämta den nu. Själv kör jag på en 110 VA omvandlare.. klarar 1-1,5 batterier från slut till 100% innan den stänger av pga värme..
 
lindqvist71 skrev:
Nåjo, lite vinst ger de allt, ett exempel på en Milwak. som jag hittat här hemma för 3650 kr.

Skruvdragare 1218,-
Moms 304,-
Frakt 520,-
Konvert 400,-
+Ev lite skatt

Någon 1000 lapp billigare än i Sverige, men jag tänkte köpa flera sladdlösa maskiner samtidigt så räknar med att göra mig en hacka:)
hemma i Europa får du en ny maskin fraktad hem för samma pris eller billigare, ska man däremot köpa 5-6 maskiner kan US spåret vara intressant.

btw nu jämför du åter med en begangnad samt glöm inte att det är moms på frakten åxå från US.
 
Okay, är det moms på frakten också. Jag har ifs företag så kan lyfta momsen.
Nej, jag jämförde inte med den beg. utan med en klenare modell än den jag ska köpa. För det var en sådan jag hittade att jämföra med här hemma.
 
Det är moms påfrakten också.. Glöm inte tullavgiften också.. Vilket det också är moms på.
 
lindqvist71 skrev:
Nåjo, lite vinst ger de allt, ett exempel på en Milwak. som jag hittat här hemma för 3650 kr.

Skruvdragare 1218,-
Moms 304,-
Frakt 520,-
Konvert 400,-
+Ev lite skatt

Någon 1000 lapp billigare än i Sverige, men jag tänkte köpa flera sladdlösa maskiner samtidigt så räknar med att göra mig en hacka:)
Som frohike (och benjamin ser ja nu - nyvaken ;)) redan hunnit skriva, momsen räknas på vara + frakt (detta för att inte tulldeklarationerna ska skrivas varuvärde $5 frakt $495).
Så nån krona till hamnar totalen på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.