Vi har sen vi flyttade in känt lukten av urin i ena badrummet, lika länge har vi misstänkt lillkillen här hemma för att det är han som slarvar. Men det som talar emot det är att trots idogt rengörande, idag tog jag en rejäl avspolning av alla väggar upp till taket och hela golvet. Trots detta luktar det alltså urin fortfarande. Det är plastmatta på golv och väggar. Bostadsrätten är byggd 1990. Det jag också funderar på är om det kan vara den gummimuff som sitter ner i avloppet. Men den ser helt ut och borde det inte lukta "mer" än urin om det är där det kommer lukt ifrån?

-Trött på kisslukten :S
 
Har du försökt lyfta upp toastolen och rengöra där? Om silikontättning är otätt så kan det bli mycket urk där. Hade det varit otätt avlopp så skulle det lukta tydligt avlopp.
Eller är det fukt någonstans under mattan och limmet jäser och avger detta lukt?

Läste någonstans att om mineralull har kontakt med fuktig betong ( högt pH) så kan den avge lukt som liknar kattpis...?
Har ni en katt så kanske använder han golvbrunnen som toa?
.... bara ledtrådar ...
gaia
 
Blir nog ett lyft av toastolen och en ny sträng med silikon där. Det får dock avvakta tills det blivit svalaredär uppe. Tack för tipset.
 
Fast det är ganska stor skillnad på avloppslukt (mixad skit) och urinlukt (frän ammoniak)..

Om du rengjort så grundligt som du säger så kanske föreningen tar på sig att få dit en rörmokare som kikar/silikonar?
 
Vad har du rengjort med? Ättika är fantastiskt bra för att ta bort diverse lukter. Jag sanerade min kattpissade bil invändigt med det. Spreja och låta dunsta.

/Q
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.