Går det blanda sjävrengörande glas med vanliga ? Skall beställa Elitfönster och vi har två stycken fönsterpartier som kommer vara jobbiga att putsa.. Tycker det blir för dyrt dock att välja putsfria på samtliga fönster.

Tacksam för snabbt svar !
 
Visst kan man blanda...men funkar självrengörande glas på det stället där du tänkt ha dem ??
Självrengörande glas kräver att det regnar på fönsterna....hur ofta regnar det på rutorna ??
 
Man får väl också en liten färgskiftning på dom självrengörande fönstren jämfört med vanliga.
Därför kanske man inte ska blanda på samma vägg.
 
Den färgskiftningen är minimal... Men visst, ställer du två bågar bredvid varandra så ser du... Men knappast om de sitter i ett hus.
 
verktygsgurun skrev:
Självrengörande glas kräver att det regnar på fönsterna....hur ofta regnar det på rutorna ??
Räcker det inte att spola av dom med vattenslangen ibland?
 
qvirre skrev:
Räcker det inte att spola av dom med vattenslangen ibland?
Fast då är det inte självrengörande längre :D
 
verktygsgurun skrev:
Fast då är det inte självrengörande längre :D
:D Nä det håller jag med om. Men om man inte kommer åt att putsa så kommer man oftast åt att spola med slangen nerifrån, vitsen är väl mest att få fönstren rena på ett enkelt sätt. Om det sker med regnvatten eller en snabb avspolning ibland kvittar tycker iaf jag.
 
tycker ni verkligen att det funkar med dom där "självputsande" fönsterna? dom blir ju inte ajax rena precis. jag hade nog inte lagt pengar på det alls. hur illa sitter dom till då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.