Y
Jag har två små rum intill varandra, ena är badrummet och andra tvättstugan.
Min framtidsplan är att ta ner väggen mellan dem men stötte på den besvärliga verkligheten att allt var draget i denna vägg - avlopp,vatten,elcentral....

Och jag känner nu att jag får prioritera mina pengar på att få få hela huset okej, istället för enbart ett fint, större, badrum.

Så, jag undrar om ni har lite knep hur ett 1,68 x 230 rum kan ge intryck utav att vara stort och luftigt?

* Ljusa färger såsom vitt... God belysning... Stora speglar...
* Handfat som inte sticker ut förmycket, samma med den vägghängda toan...
* stor, höghängande handdukstork istället för vanlig radiator...

Så drömde jag ju om att egentligen både haft bubbelbad och separat dusch i modell större badrum, men nu funderar jag på eventuell kompromiss med ett mindre triangelformat hörn-bubbelbad lagom för typ 1½ personer...


Det är min tankar, men ni har säkert goda råd hur man kan lura sig själv att uppleva ett litet rum som lite större än vad det är.. :)
 
Om du ändå ska göra om ALLT och köpa nytt porslin och ytskikt så kan ju inte kostnaden för att flytta om några rör och ledningar vara jättestor i sammanhanget? Största problemet är väl isåfall elcentralen som kanske inte mår så bra av att hamna i ett duschutrymme.

Kanske skulle gå att få till en lösning med halva väggen kvar? För att få mer utrymme och ändå avskilt mellan dusch och tvättstuga.
 
Redigerat:
Y
tvättstugan kommer hamna i garaget vilketsom och det lilla rummet blir kontor i framtiden.

För att lyckas måste jag göra ett hål ner till husgrunden för den sektionen är helt stängd, oroväckande.
Sen dra om stammen som nästan är i mitten på rumsväggen vilket innebär att njae det hade inte blivit bra att ha halvvägg - kan inte köra halvvägg på höjden heller för avloppet går vidare upp till andra våningen.

sen både grova och mängder smala vattenrör... samt ventilationstrumma för båda rummen(borde iofs klara själv). och slutligen elcentralen som hade hamnat på den mer torra sidan brevid tänkta garderober isf.. inte intill duschen :)

Förvisso är det ju bra läge nu när övriga väggar är öppnade och inget innertak finns.. men för att ta in yrkesfolk till allt detta så kan jag ju glömma att inreda kallvinden osv..
-har märkt att totalrenovering tydligen kostade endel.. Jag hade stora drömmar som blir allt mindre..
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.