Letat på nätet efter skjutörrsbeslag, skena och hjul som är tillverkade för att ha synliga. Har sett detta, ofta i offentliga miljöer. T ex på Grafikens hus i Mariefred och på Storulvåns fjällstation. Men jag hittar inte någonting liknande på nätet.
Nån som har tips??
 
Tack för tipsen. Har redan kollat in de klassiska Habo och Theofil mm, samt frågat på en del byggvaruhus. Utseendet är: En skena av "rundstavsvariant" samt två hjul som håller dörrbladet - allt i metall. Diameter på hjulen kanske 10 cm
 
Totte_S
Ok, nu vet jag vad du söker, setta samma bala i nån stuga i Stöten. Kanske kan hitta en bild åt dig så fler kan tipsa, men jag kan inte på rakt arm tipsa om var du får tag i dem.
 
Vad bra - tack! Nu börjar det närma sig. Micke det utseendet som finns i din länk är åt rätt håll. De jag sett har varit lite "rejäla", lite mer lager/fabrik känsla.
 
skriv gärna om du hittar något, jag är själv på jakt, men det ligger lite fram i tiden.
 
Totte_S
Bygga själv? Du kanske får köpa dig kilremsskivor som du bultar fast med plattjärn och hänger över ett rör som du fäster med skruv och distanser mot väggen.
 
Hittat en bild...någon som känner igen? eller känner till?
 
Det på bilden ser hembyggt ut. Visa bilden för en smed så kan han nog bygga lika.
 
Har också letat efter ännu "rejälare", mer ladugårdskänsla liksom, med riktigt stora rullhjul. Har du hittat något till slut muskifjordi?
 
Lundell o Zetterberg har en citybutik också.
Dom har ganska mycket grejer till skjutdörrar. Kanske mer till innerdörrar men ändå.
Kanske kan vara något.
http://www.lundell-zetterberg.se/
Öppettider:
Mån-Fre 0930-1800
Lör 1000-1500
Sön & Helgdagar stängt
Adress:
Birger Jarlsgatan 43
111 45 Stockholm
Telefon & Fax:
tel. 08-204125
fax 08-215425
E-post:
citybutiken@lundell-zetterberg.se
 
AnneFi
ser ut som sådana man har på hästboxar jue. :) ingen stallägre med skjutdörrar som kan hjälpa dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.