Patrik_Hed skrev:
Ja, det är väl hur lågt som helst det, beroende på vart de placeras.

//Patrik
OK
men inte lika lågt som Glocalnet, eller?:p

Kjell G
 
Kjell_G skrev:
OK
men inte lika lågt som Glocalnet, eller?:p

Kjell G
Nej, inte så lågt. ;)
 
Mikael_L
kamilenski skrev:
Av lågpris produkter, tycker jag Biltemas är ok.
Ja för något år sedan var det Merten-apparater som biltema sålde, Eljo's billigaste dosa osv osv.

Stora problemet med Biltema är att man inte vet vad man får, det som var en bra Merten-strömbrytare förra året kan i år vara en italiensk lågprisaktör för att nästa år bli en strömbrytare från en kinesisk lågprisproducent.
Särskilt illa med deras normkomponenter som bara är märkt Biltema, inget mer.

Men merten-uttagen från Biltema har jag tjackat några utanpåliggande av, dom har en gedigen känsla. :)
Man kan väl alltid leta lite efter någon uppsprättad förpackning och öppna och kolla uttaget/brytaren lite mer ingående för att se ifall det är ett bra fabrikat eller no-name eller unknown-name. ;)
 
Jag har märkt att vissa petskyddade uttag är olika jobbiga beroende på om stickkontakten är en "stor" jordad med 4.8mm-stift, eller om det är en liten platt ojordad "euro-kontakt" med 4mm-stift. 4mm-stiften kan dessutom vara lite lätt böjda, tillräckligt lite för att gå in i uttagen men tillräckligt mycket för att strula till petskyddet.

Så, om du använder uttaget till bärbara stereon så prova om det går lättare att koppla in en skarvsladd i uttaget (och koppla i så fall stereon eller vad du nu har i skarvsladden)
 
kamilenski skrev:
Av lågpris produkter, tycker jag Biltemas är ok.
Köpte ett utomhussutag från Biltema, ett dubbelt - men det saknade kopplingstråd mellan uttagen?! Elektrikern fick lösa det förstås men lite paff blev jag. Ändå tyckte jag inte det var sååå billigt?

Hursomhelst verkar det gå bra att använda=huvudsaken.

Kjell G
 
Kjell_G skrev:
Köpte ett utomhussutag från Biltema, ett dubbelt - men det saknade kopplingstråd mellan uttagen?! Elektrikern fick lösa det förstås men lite paff blev jag. Ändå tyckte jag inte det var sååå billigt?

Hursomhelst verkar det gå bra att använda=huvudsaken.

Kjell G
Har kopplat något liknande. Jädra smäck.

Var på Biltema igår och såg ett av deras kapslade tvåväguttag. Men man undrar ju lite va sjutton de vill alltså. De såg ut som två enfasuttag, men som var ihopsatta till ett tvåvägs. Så fasligt fula så att man nästan ville kasta det i golvet och skrika "kill it with fire!"
T.o.m. fulare än Elkos. :cool::wow:

//Patrik
 
Gissar att du väckt lite uppmärksamhet om du fullföljt. :D

OK, nån skönhetstävling vinner de aldrig iaf men nu var det ju främst funktionen och att stickproppar faktiskt går att hyfsat lätt få dit.

Kjell G
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.