I går fick jag svar på det jag undrade ovan, varför det går tre vattenledningar till alla kranar. Det var tydligen en varm, en kall och en retur av varmvattnet så att det alltid kommer varmt vatten direkt när man vrider på kranen, man ska inte behöva spola ur det som stått i ledningen....
 
Om man inte får dra upp genom golv i våtrum och inte i yttervägg, hur gör man då om man ska ha ett badrum i hörnet på en byggnad och inte vet var innerväggarna kommer hamna? Jag bygger ett garage och tänkte förbereda för ev avdelning till gäststuga i framtiden, för att vara maximalt flexibel med planlösningen i framtiden tänkte jag ha våtrummet i ett hörn, men till en början blir det inga innerväggar. Var ska jag dra upp vattnet då?
 
Vi har vårt duschrum i ytterhörn. Nu vet vi ju var väggarna ska vara så vi drog upp rören i en av innerväggarna och sedan så får det bli synliga rör på insidan.

Ni kanske kan dra upp rören med lite säkerhetsavstånd i rummet bredvid och sedan dra rören rätt igenom innerväggen när den väl kommer upp. Om det är garage och gäststuga så kanse det inte gör så mycket om det är en del synliga rör?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.