Hej!
Har 10st led i taket på farstukvisten som i vintras började flimra när man kom ner mot -20 i temperatur. Visst ska väl led klara av kyla bra? Jag tänkte att det kanske är transformatorn. Det är en vanlig stickpropp som jag ansluter till ett uttag som sitter i taket på farstukvisten. Den är alltså avskild från regn och vind. Det står inget om temperatur på stickproppen. Kan det vara den? Tänkte om jag skulle bygga nån låda med isolering då jag inte kan ta in den. Eller är det leden som inte funkar bra när det blir kallt?
 
Jag hade en led lampa som flimrade i vintras men slutade sen... Kanske är som du säger att det är något i transformatorn/likriktningen i den som försämras vid kyla. Jag trodde att jag hade fått ett måndags ex men blev lite nyfiken nu när du beskriver liknande fel.
 
Förmodligen är det drivenheten till dina LED som inte tål kyla. Det brukar stå i installationsanvisningarna att den måste placeras inomhus.
 
Är ganska 100 på att det inte nämns något om temperatur intervall på min lampa, då jag skulle tro att det närmsta tillverkaren för lampan kommit en vinter är avisning av kylskåpet. d^_^b

Som alltid man får vad man betalar för... :cool:
 
Det står inte heller nåt om temp i mina papper. Kanske ska prova att bygga in den ändå så får man se i vinter igen om det hjälpte.
 
Det brukar vara en snöflinga det står (-25) i om det tål kylan.
 
De flesta LED lampor har en rekomenderad temp ner till -20°C, sen finns det speciella utomhuslampor, som klarar ner till ca -30°C, men dessa har oftast E27 eller E40 sockel. Kan alltså vara även lampan som "spökar" i kylan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.