Är en småbarnsfamilj som är nyinflyttade till Göteborgsområdet.

Vi drömmer om att en dag kunna köpa hus eller allra helst bygga något nytt. Därför undrar vi om någon kan tipsa oss om var priserna ligger på hus och tomter runt omkring i Göteborgsområdet.

Vi skulle gärna vilja bo någonstans i Kungälv, Lerum, Mölndal, Partille eller liknande.

I vem av dessa nämnda kommuner vill NI rekommendera, och varför? Hur ser priserna ut på hus och tomter i dessa kommuner?

ALLA tips är välkomna! /Andreas
 
Redigerat:
W
Lite skrev:
www.hemnet.se

Haha , klockrent. Håller med dig, som man frågar får man svar.
 
Var inte negativt menat utan ett vänligt tips.
 
men valde då större tomt och mer pendling genom att köpa tomt söder om Kungsbacka.
Alla områden ni nämner är klart dyra och det finns sällan "luftiga tomter" under 1,5 mille + hus. Att bygga som vi utanför detaljplan ger helt andra förutsättningar för ekonomin och fri stil utan en massa styrning från byggnadsnämnden.

Välkommen till Frillesås - har 4 tomter till salu för 495 000kr

/Magnus
0705-461610
 
Vi kommer alldeles strax att lägga ut en tomt till försäljning i centrala Kållered (Stretedresvägen 51). Tomten ligger i ett mysigt villaområde och är 1133 kvm stor (friköpt), lättbyggd på plan mark.

Kommunalt VA finns i tomtgräns.

Pantbrev finns på totalt 1,55 Mkr.

Utgångspris: 1,65 Mkr.

Är ni intresserade så ring mig på 0703-319051.
 
Dom första inläggen, jaja-. Vad ska man säga?

Till din fråga då!

Tycker priserna på tomter runt 1000 m2 varierar mer än man tror beroende på vilket läge tomten har.
Klart det ska skilja en del i pris om det är en tomt med havsutsikt som är till salu och en utan, men det skiljer ju ofta en miljon på havsutsikt och inte.
Bra läge centralt eller med havsutsikt 1,5-2,3 miljoner
Sämre läge, under ovanstående pris!

Själv skulle jag utan tvekan köpt en tomt med bra läge.
Man får vad man betalar för som alltid.
Värdeökningen på ett nybyggt hus med havsutsikt kontra ett hus avsides är hysterisk(om man nu ska sälja någon gång)

Mvh
 
Jag skulle tipsa om Ale kommun.
Man håller på att bygga motorväg och dubbelspårig järnväg.
Tror att det går att få tomter till ett någorlunda överkomligt pris.
Annars tror jag det är svårt att hitta en hyfsad tomt under 1Mkr. Skulle nog räkna med runt 2Mkr i lite bättre lägen.
Ska du ha havsutsikt är det nog svårt att få något under 3 eller till och med 4Mkr...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.