Kanske inte hör hemma här, men funderar över ny plattv. Har tittat på en Philips LED tidigare, pris i våras 10 -11 000. Nu annonseras den här

En koll på ex Pricerunner visar att priset sänks o konkurrenter ligger på 7 500 - 8 000. Lokalt hade Elgiganten ingen koll men efter lite slående på datorn gav han en offert på 7 500 "frakten är ju ändå en femhundring", vilket inte stämmer.

Blir lite misstänksam över dumpningen, har de upptäckt nåt återkommande fel? Överskattat marknaden? Jag har sett den i butik, gjorde gott intryck och gav mycket hög WAF. Tyckte dock att priset var något högt. Men nu kan jag tänka mig att slå till - bara det inte gnagde i skallen "var ligger den begravna hunden"?

Kjell G
 
Tror bara de sålt så många så de börjar komma ner i pris allmänt, såg att 46" Samsung LED kostade runt 11000:- nu i veckan.
Sedan är det väl nya LED på väg ut marknaden och då brukar förra generationen sjunka kraftigt i pris.
 
Så kan det vara, varför alltid tro det värsta :)

Kjell G

konspirationsteoretiker
 
Tror också det bara är den naturliga utvecklingen.
Har ju länge hävdat att 46" led kommer ligga under 10' i julrushen i år
 
mats_o skrev:
Tror också det bara är den naturliga utvecklingen.
Har ju länge hävdat att 46" led kommer ligga under 10' i julrushen i år
Ojoj, då kanske priset för denna går ner ytterligare till jul? Fast då kanske plattisarna närmat sig tjock-tv i bildkvalité :D

Kjell G
 
3D modellerna kommer ju nu in som "top of the line" så det pressar ju ned de vanliga
 
Denna Philips är av 2010 års modell, sista siffran anger vilket år det gäller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.