Varför får jag inga svar på mina inlägg??? Jag bifogar bilder och försöker beskriva läget men får ändå inga svar, så här är det i andra forum oxå. Skriver jag för mycket text eller är det slumpen? Vet ju att det finns duktigt folk som kan 1000 ggr mer än mig...

Vad gör mina trådar "olockande" Måste jag byta strategi eller nåt!?!?



http://www.byggahus.se/forum/byggma...87-hur-ska-jag-bygga-igen-halet-i-golvet.html

http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/145592-kan-jag-ateranvaenda-takstolarna.html

http://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/145591-draenera-o-fixa-till-verkstad.html

Mvh /stefan
 
Nej, det verkar lite märkligt:). Du beskriver det bra med ordentliga bilder så det känns som om du borde få svar. Det kan väl vara så att du har otur med kompetensen på just det du frågar om.
 
Det finns en eon saker jag ej har svar på.
 
Det gäller att fråga lagom detaljerat. Är du för detaljrik, vågar ingen svara eftersom man inte kan eller orkar sätta sig in i alla detaljer och den speciella situationen. Är du för vag, vill ingen svara eftersom det blir en hel uppsats att skriva.
Det är ganska många frågor i vart och ett av dina inlägg. Du kanske ska ta en fråga i sänder och haka på de andra frågorna när du ser att det blivit liv i din tråd.
 
Och visste jag svaren å debiterade en hög summa per timme för min kunskap så vore måhända ej givet här svaren hittades skulle....
 
svartöra skrev:
Det gäller att fråga lagom detaljerat. Är du för detaljrik, vågar ingen svara eftersom man inte kan eller orkar sätta sig in i alla detaljer och den speciella situationen. Är du för vag, vill ingen svara eftersom det blir en hel uppsats att skriva.
Det är ganska många frågor i vart och ett av dina inlägg. Du kanske ska ta en fråga i sänder och haka på de andra frågorna när du ser att det blivit liv i din tråd.
Tack för ditt svar, jag var lite rädd att ditt typ av svar skulle komma och börjar väl motvilligt inse att man ska "vårda" sina frågor på samma sätt som man ska vårda sina svar..Det gäller att ställa frågan på det sättet som mottagaren föredrar... hmm inte lätt det här
 
Sören8112 skrev:
Och visste jag svaren å debiterade en hög summa per timme för min kunskap så vore måhända ej givet här svaren hittades skulle....
vi kan väl förhandla om priset iaf?
 
En av frågorna hade jag redan svarat på såg jag när jag läste den här tråden, nu har jag svarat på dom andra 2 också efter förmåga.

Du ställer svåra frågor, det tror jag är anledningen till att Du inte fått svar.
Man behöver ha gjort nästan exakt det Du frågar om för att kunna svara på ett sätt som inte ger dej problem och dom flesta av oss undviker att gissa svaren ;)
 
Jag skriver inte särskilt mycket här men läser desto mer, av det lilla jag kan se så har du egentligen inga särskilda problem som inte redan är besvarade här på forumet.

Då det är semester tider o det finns väldigt lite att göra ska jag försöka hjälpa till eftersom jag väntar på att gå hem :)
 
Tack för alla svar! :) Det börjar röra på sig i trådarna oxå, härligt!
 
Nu fick sådan här tråd positiv effekt vilket är fel. Trådskaparen har skapat en tråd om sina problem. Man kan ha tur få svar av folk som besitter den kunskap. Man ska ej begära svar varje gång. Då kan man lika bra gå till byggföretag och fråga direkt.
Hoppas folk ej i framöver gör likadant dvs skapat 4 trådar och sen skapa en tråd "Va i h-ete ingen svarar på mina 4 tråd."...
 
Det är väl inte direkt "sitta framför datorn och lösa andras problem -väder/-tider " , om man inte råkar ha ac.
Det hela bygger ju på folks välvilja utan nån som helst ersättning (utom kanske ett tack)

:rolleyes:
 
Coolman skrev:
Nu fick sådan här tråd positiv effekt vilket är fel. Trådskaparen har skapat en tråd om sina problem. Man kan ha tur få svar av folk som besitter den kunskap. Man ska ej begära svar varje gång. Då kan man lika bra gå till byggföretag och fråga direkt.
Hoppas folk ej i framöver gör likadant dvs skapat 4 trådar och sen skapa en tråd "Va i h-ete ingen svarar på mina 4 tråd."...

Tro det eller ej så hade jag faktiskt inte den avsikten med den här tråden utan det var faktiskt bara att få lite feedback på mina trådar... Kanske jag startat en ny trend!? :cool:
 
holmsson skrev:
Kanske jag startat en ny trend!? :cool:
Hoppas inte det, gå in gärna in istället i de tre trådarna du skapat och fortsätt dialogen, tror många undrar om de tips som kommit kan passa och många har säkert liknande problem, men ingen lösning.
Det vore kul att veta hur du renonerar kring saker och ting och de problem du har med ditt uthus.
Jag själv är nyfiken på hur det går, antar att allt inte står still iom detta forum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.