Hej

Funderar på att köpa mig en 18v dewalt sänksåg. Är det någon som har erfarenhet av den och hur står den sig gentemot 220 v maskiner? Oftast när jag använder verktyg är det under relativt korta stunder. så att man inte kan köra den under lång kontenuerlig drift har inte någon större betydelse utan det är hur vad resultatet blir
 
Resultatet blir samma som med 220V-maskiner. Enda skillnaden är (naturligtvis) uthålligheten.
 
En sänksåg är så himla användbar, så detta är ett av de få verktyg jag skulle rekomendera att köra sladd istället för batterier.
 
varför är det just så viktigt med 220v maskin i just det här fallet?
 
Jag har inte själv någon batteridriven DeWaltsåg, men väl en cirkelsåg från Makita. Det är ett monster till att suga i sig batterier. Jag kan lätt stå med tomma batterier och behöva vänta medan det laddar upp när jag har mycket att såga. Jag har tre batterier, och ett laddar på runt 25 minuter och det håller inte jämna steg med sågandet...
Är det ett verktyg jag förespråkar nätanslutet är det cirkel- och sänksågar.
 
Jag kommer nog med en liten sidofråga här då, ungefär hur mkt hinner du kapa på ett batteri? Själv gått i tankarna att en battericirkel kunde vara praktiskt till en del saker (t.ex. renkapning av råsponten när man byter tak) för att slipa den rackarns sladden när man springer runt på taket. Kännt ett antal gånger att en sladdlös hade minsann varit praktiskt, men det är ju det där med batteritiden.
 
Jag räknar med att ha min sänksåg i minst 10 år och det kan vara svårt/dyrt att hitta batterier då.
 
Till takläggning och liknande saker funkar den bra, men det krävs nästan 3 batteri för att det ska bli smidigt.
Jag skulle inte vilja leva utan den, den är ingen ersättare till en sladdmaskin men däremot ett riktigt bra komplement.
Jag är ju förvisso glad amatör, så om jag får ta en extra kafferast för att ladda klart ett batteri kan jag överleva...=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.