H
DeWalt har kampanj på en för c:a 1400:-
 
Jag håller oxå på och letar efter en borrhammare.
Det jag har upptäckt efter att ha lånat grannens DeWalt är att man helst ska ha en borrhammare med bilningsfunktion, en sk kombihammare.
Rätt vad det är så är det något betongfundament eller gjuten mur som ska väck, och då är det smidigt att kunna växla om till enbart "slag och ingen snurr"-funktion och koppla på en mejsel.
(Bosch enklare, mindre varianter, upp till 2-23 har jag för mig, har inte den funktionen)

Och SDS är självklart.

Sen håller jag med tidigare inlägg om "slagborrmaskiner" - de låter mer än de borrar! Har man en gång använt en riktig "proppmaskin" så hamnar lätt den gamla borrmaskinen med slagfunktion på hyllan. Man klarar sig till 90% med en batteridriven skruvdragare och en borrhammare till resterande 10%.

Något att tänka på iaf...
 
Biltemas har "bilfunktion" iaf jag har prövat och det funkar bra. Fast det är klart det är ju ingen Kobra precis :D
 
M
Jag fick hem min Bosch 2-18 idag men har inte ännu hunniut titta närmare. Såg dock att Axminster skickat med en Bosch 3-backs chuch (med nyckel) med SDS fäste vilket inte framgår av deras hemsida. Maskinen verkar smidigt och kommer förmodligen att göra precis det jag önskat. Den dag jag behöver bila hoppas jag kunna köpa en riktig bilningsmaskin och fortsätta använda Boschen för plugg borrning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.