Jag behöver en rak koppling mellan en pump som har invändig gäng 40 mm och en polyetenslang. Kopplingen ska alltså ha 40 mm utvändig gäng på ena sidan och klämkoppling för 32 mm polyetenslang på andra sidan.

Den ska vara till ett poolprojekt och komma i kontakt med klorvatten så den måste vara i plast (eller rostfritt, men helst plast pga lägre pris).

Jag hittar inte någon sådan någonstans, bara för mindre dimensioner.

Alhsells webbsida har en sådan jag behöver, men därifrån får man ju inte handla.

Någon som har tips om vart jag kan tänkas hitta en sådan?
 
Redigerat:
R står väl för gängänden (baserat på denna som är gängad i båda ändarna http://www.rinkabyror.se/?artlist.aspx?catid=1386), alltså finns ingen övergång från 40R till 32 :(

Efter att ha varit om på Folkpool så sa han att jag skulle ta en mässingsövergång, eftersom jag bara kör pumpen när jag eldar så gör det inget att den är i kontakt med klor.

Sjukt dyrt med mässing, 210 kr för 1 st 40>32 :(
 
Men är den inte 42mm om du mäter noga?
 
Nu förstår jag inte vad du är ute efter - det är en 40-gäng till 32 polyeten och det är ju fasta mått liksom dessa prylare - men i listan finns inte R40 till 32 utan bara R32 till 40?
 
Tror förvirringen beror på att du först skrev att du behövde en utv. gänga 40 mm, närmast 40 mm är 42 mm som är R32 (1 1/4"). R40 (1 1/2") är 48 mm utv.
Om du behöver en 32xR32 utv finns det på rinkaby rör, artikel 8328. Men behöver du 32xR40 utv får du komplettera med en R32xR40 bussning artikel 8469 (plast) eller 4161 (metall).
Hoppas det hjälpte, och jag inte fattat helt fel
Om det bara var bussningen som kostade 210:- är det väl saftigt för en bussning som kostar 34:- på rinkaby

Jerker
 
Ja du förstod mig rätt :)

210.- helt klart ockerpris, så går det när det inte finns på lågpriskedjorna och man måste handla lokalt i Skellefteå :( och det var exakt 2 sådana jag köpte urgh

Har just eldat i 3 timmar och nu blev det tvärt svart på himlen och det öser ned.. mina vunna grader är snart ett minne blott :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.