Ska rapportera vad som inköptes.
Det blev en Partner B341, tänkte den skulle räcka.
Vilket det också gjorde, slyklingan fungerade bra på mindre sly, det lite större tog vi med en busksax eller bägsåg.
Några träd följde med på köpet, handjagade, tungt men helt ok.
men till sommaren blir det en motorsåg, nog en begagnad Husqvarna.

Fick med ett par skotrar till kåken också så nu är projektet att få dom att fungera i Påsk.
Och på skotrar är jag helt novis :^)

Mats
 
Och här ett litet test för er röjsågsfantaster:
http://www.sakerskog.se/default.asp?pageid=7125
Alltid bra med lite säkerhetstänk när man hanterar bensindrivna sågklingor längst ut på en liten pinne.

Beroende på terrängen är inte röjsågen alltid det optimala alternativet. Personligen kör jag mycket med Fiskars stora grensax - man behöver inte andas avgaser, behöver inte tanka, inga skyddsglasögon eller hörselskydd. Rockar feting enligt mig.
Klipper med lätthet upp till 5-6 cm, efter det är det ändå dax att ta fram motorsågen.
http://www.fiskars.com/se_SE/garden/lookupItem.do?cat=1&itemNumber=220181&fam=2
 
Vi har också en Partner B341 och är nöjda med den. Bor i en villa med normal tomt. Hemsidan röjsåg .se utlovar information om just röjsågar men ännu ser det mest tomt ut.
 
Hej, lyfter denna tråden lite. Är inne på att skaffa en Honda röjsåg, mycket för att jag vill ha fyrtakt men när jag prata med Carlsönerna (säljer på nätet) så sa dom att dom inte orkar med riktig sågklinga som tvåtaktarna. Den sälj med någon halvvariant till klinga(?). Högt gräs, tistlar, hallonsnår är väl ungefär vad som ska hållas efter. Vad tror ni, är det för mycket för en fyrtaktare?
Tips mottages tacksamt!
Mvh Magnus
 
Massor skrivet i Trädgårdsmaskinforumet
 
Jag har tagit ordentliga vildhallonsnår med min Honda fyrtaktare utan några som helst problem...
 
De orkar.
Finns en artikel om Husqvarnas 324 som skogsröjare och den klarade den uppgiften så nog kan 4 takt gå med klinga.
Att det sen blev en 335 för mig är en annan historia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.