har ngn nyligen lyckats att få ner kontantinsatsen från 10% eller fått bort den genom att gå till olika banker för att få ett så bra lån som möjligt?
 
Jag trodde att låg ränta kännetecknade ett bra lån, inte låg kontantinsats. Eftersom SBAB är statligt så verkar de inte så noga med kontantinsatsen.
 
Får du inte ner den så får du väl skaffa blancolån till de 10 % - inget konstigt med det men kanske inte så bra när räntorna stiger...
 
ta bort kontantinsatsen men jag kan ha fel.

Att vi inte vill betala kontantinsatsen el iaf få ner den från 10% är för att vi gärna vill ha en buffert kvar, vi måste inte ha hela kvar men som en trygghet en del av pengarna kvar.

Därför undrar vi om ngn lyckats få ner egna insatsen från 10% nyligen hos ngn bank. Vi har råd med lånet gott o väl och även enligt bankerna men nu när vi ska gå runt igen då vi har ett hus på G så ville jag kolla lite här om det funkar.
 
Har två mindre fastigheter där Nordea ställde upp med lån på 100%. Nu var det till att börja med mindre belopp och affärerna genomfördes 2007 och 2008, men även då var den officiella hållningen att man inte kunde låna 100%.
 
Ska det byggas nytt så brukar det gå bra att få eget arbete räknat som insats, om det kan vara ett alternativ.
 
Hos Dansk bank borde insatsen i alla fall vara minst 25%. Det är den inte. :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.