J
Raderad
 
Redigerat av moderator:
Kolla på diapol. Där tänkte vi köpa innan vi kom på att vi vill ha trä. Tror att de är billigast, men de offertar du fått är säkert bättre kvalite.
 
Andres granite är nog billigast.. Cirka 25 procent under diapol... Verkar som att folk är nöjda med dem..

Tänk på att diapols priser är exkl. moms...
 
Det finns bra alternativ även hos svenska leverantörer.
Sök under "stenbänkar" på google och skicka en förfrågan med ett någorlunda underlag så får man ett pris.
Oavsett vad jag köper nuförtiden kollar jag upp först vad jag vill ha och sedan använder jag nätet för att se var man känner förtroende och får vad man har sökt.
För många mellanhänder med procentpåslag gör att de svenska handlarna ofta ligger högre i pris.
Däremot är oftast kvaliten bättre. Särskilt om man vänder sig direkt till producenten. I ditt fall en stenfirma som kan detta med köksbänkar. = mycket kunnande för att få en snygg möbel och samtidigt en arbetsbänk.
 
Andrews ska det vara. Andrewsgran tror jag sidan heter... Diapol har jag å andra sidan mest hört positivt om från vänner som använt dem... Men kolla andrews även om jag själv inte har erfarenhet från dem..
 
Lånar tråden lite....:)

Om man tex beställer ifrån Andrews, får man då exempelvis föstärkningar (glasfiber-pinnar infrästa på undersidan av bänkskivan) vid de utagna hålen för diskho & häll?
 
Dyrast är det nog i alla fall om man beställer genom köksleverantörer.
 
Jag bor i Göteborg och köpte granitbänk av Helsingborgs Sten. Dom kom och mätte upp köket och levererade bänkskivorna en dryg vecka senare. Svensk granit (diabas). Priset var lägst av de svenska leverantörerna som jag tog in offert från. Jag tog inte ens in offert från Diapol.
Jag kan starkt rekommendera Helsingborgs Sten!
 
Vi köpte från Diapol. Är i princip nöjd, men tyckte det blev något för breda skarvar vid spisen, men jag är nog rätt så petig av mig. Finns bilder på bloggen under Kök.
 
När vi byggde kök med Marbodal och valde granit så var offerten på bänkskivan väldigt hög. Vi vände oss till lokalt "stenhuggeri" och fick exakt samma sten (Nero) till ett mycket trevligare pris. När köket var monterat och klart så kom de från stenhuggeriet och mätte för exakt mått. De levererade och monterade sedan skivan perfekt. Skönt att de själva ansvarade för måtten och för leverans samt montering.
 
Diapol är billigast och bäst...
att köpa granit i sverige är dubbelt så dyrt
 
tjena skrev:
Diapol är billigast och bäst...
att köpa granit i sverige är dubbelt så dyrt
Cirka 25 procent högre pris än Andrews granite på exakt samma skivor och installering iaf.. Om det är samma kvalitet kan jag inte uttala mig om men att diapol skulle vara "billigast" har jag svårt att tro att du kan påstå med täckning...?
 
Ser du bor i Skåne, testa Höör marmor och granit.

/Apan
 
Vi köpta vår granitskiva hos Landernäs Marmor i Lund.
Fantastiskt nöjd med resultatet.
 
ziddhartha skrev:
Vi köpta vår granitskiva hos Landernäs Marmor i Lund.
Fantastiskt nöjd med resultatet.
Genom vilken återförsäljare? (På hemsidan ser det ut som om de inte jobbar med privatpersoner, utan hänvisar till återförsäljare).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.