I vårt badrum ska vi kakla in spegeln som är ovanför handfatet. Min fråga är hur man ska göra för att få snygg/bra belysning ovanför? Några tips?
 
göm ett lysrör bakom en snygg list eller hylla... annars kan man ta dom där heltrendiga spottarna och kasta upp en handfull i taket 8)
 
Vi har löst det med en planka i samma träslag som skåpen, som vi sågar ut för spottar. På så vis kommer de lite längre ner mot spegeln i stället för om de satt uppe i taket.
 
DoJz skrev:
Vi har löst det med en planka i samma träslag som skåpen, som vi sågar ut för spottar. På så vis kommer de lite längre ner mot spegeln i stället för om de satt uppe i taket.
Så gjorde vi i vår förra lägenhet och det blev riktigt snyggt. Fast "plankan" köpte vi färdig från IKEA med belysning. Tror dock de har tagit bort den från sortimentet.
 
Frågan är ju omöjlig att svara på om man inte vet stilen på badrummet. Ibland kan det funka med väggarmaturer, ibland med takarmaturer.
Man kan kanske göra en hylla i trä ovanför spegeln med spottar eller lysrör, eller en som man kaklar.
Eller bara takarmaturer.

Nåt jag tycker är snyggt till en inkaklad spegel är en tunn hylla ovanför med spottar neråt plus en likadan tunn hylla nedanför spegeln typ 20 cm ovanför tvättstället, också med spottar nedåt.

Men det kanske inte funkar med det övriga?
 
Är det så lätt som det låter...bara att trycka ner en standard spegel i fixet och klart??
Ska precis montera in en 120 x 80 cm spegel i badrummet.
 
hmm...sånt silicon som man har i akvarier eller?
Det funkar inte med fix då och med silicon runt spegeln?
???
 
Vi fick ett speciellt lim från killen som levererade spegeln ;)
 
Som belysning kommer vi att ta två helt vanliga armaturer från Lival och ställa dem på kant på var sida.
 
Hej
Vi ska "kakla in" våran spegel och sätter lampor på varsin sida.Har spottar i taket oxå.
 
Det finns snygga lampor som man sätter över spegeln, försöker komma på vad de heter.....Sådana som man kan vrida och ställa, lampan sitter på en "arm" :)
Fattar någon?? ;D
De är snygga i allafall
 
Sätt inte spegeln i fix. Den har ingen sugande förmåga och kommer att trilla ner när ni minst önskar det.

Limma med PL200 eller annat sättlim som är avsett för speglar. (PL400 kan vara för starkt för filmen på baksidan av spegeln och sedan "synas" genom även om det sitter som fanken).

Silicon kan oxå gå men det torkar nog långsammare.
 
Vi köpte en spegel på IKEA och satte den med vanlig fix i vårat förra hus badrum. Det kan jag ej rekomendera,efter ett tag blev det förändringar i spegelskiktet och vi fick svarta "blaffor" bakom själva glaset på spegeln(i reflexskiktet s.a.s.).
Jag rekomenderar nog att använda nåt som inte reagerar med spegeln när man sätter upp den.

 
tack för svaren! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.