Hej!
Ska precis anlägga gräsmatta och märker att det inte blir så bra övergången från singel vid husgrunden och blivande gräsmattan, men märker att det inte blir så bra så en fast gräns vore bra. Vad finns det för alternativ? kantsten eller corténstål? Att lägga kantsten känns som extrem tidskrävande då det är många meter som ska täckas (Antar att man måste görs riktigt underlagsarbete för att det ska bli jämnt och inte sjunka ner ojämnt över tiden). Är det någon som har erfarenhet av corténstål? Hur lägger man det? Vilka dimensioner ska det ha? Hur mycket ska grävas ner/sticka upp? Finns det andra alternativ som är underhållsfria? (ej plast)
Tacksam för svar!
/Rexus
 
Har själv tänkt ta bort en remsa gräs som växer intill huset och lägga makadam där istället (sockeln blir så ful av grästrimmern, och att klippa för hand är jag för lat för...). Inbillar mig att geotextil i hålet under makadamen ska kunna hålla gräset på "avstånd". Om jag inbillar mig fel tar jag också tacksamt emot bättre tips.
 
vi har alltid lagt trallbrädor som avskiljare
 
Gatsten är snyggt och praktiskt för detta ändamål tycker jag!
 
Lägg marksten så kan man köra med gräsklipparen uppe på den så slipper man alltid att köra med trimmern. Tar ju då ända ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.