Är det ngn som vet vad för färg man ska använda om man ska måla en badtunna invändigt? Den läcker nämligen en hel del, och då tänkte jag att det måste finnas ngn färg el. dyl Ngn som vet??? Vet inte vart jag ska vända mig...
 
Alltså ngn färg el. dyl. som täcker springorna och gör det tätt ska det stå sorry
 
Den ska aldrig vara tät inte i början iaf.

Jag föreslår sågspån som tätning, låt vattnet rinna in samtidgt som man slevar i sågspån lite då och då.

Troligt är att man efteråt måste tömma tunnan igen för att får rent den från spånet men sen äre ju klart.

Blev lite less på min trätunna då det är mer jobb än nöje med dem om man inte har dem nära en sjö eller annat vatten så man kan fylla dem i tid och otid utan större kostnad eller tömt borrhål (som för mig).
 
Ett visst läckage är ganska normalt i en trätunna, i alla fall till att börja med. Om du däremot har större läckage efter längre användning så undersök var det läcker. Troligen sprickor mellan trä-stavarna, men det kan även vara kvisthål. Om inte sågspån går så pröva med ett bra silokon som tål stora tempskillnader (om du inte har tunnan uppvärmd året runt dvs).

Annars byt till en plasttunna. Enkelt och smidigt utan större behov av underhåll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.