Fick tyvärr avslag på att ta med mig ett uppskov från en tidigare försäljning i deklarationen. Överklagade till skattenömnden, men även de avslog.

orsaken till avslaget är att jag hyrde ut min förra bostad 1 år innan jag sålde den, för att provbo, och innan dess hade jag bott där 2 år och nio månader ( Gränsen går vid 3 av de senaste 5 åren , eller minst 1 år innan försäljning ).

Uppskovspengarna använde jag till lagfart/pantbrev, ett krav från banken för att få låna.

Någon ide att överklaga? Uppskovsbeloppet är c:a 235.000 kronor.
 
Du har ju redan svarat själv :S

Maradona skrev:
orsaken till avslaget är att jag hyrde ut min förra bostad 1 år innan jag sålde den, för att provbo, och innan dess hade jag bott där 2 år och nio månader ( Gränsen går vid 3 av de senaste 5 åren , eller minst 1 år innan försäljning ).
Av nyfikenhet: Chansade du, eller kände du till reglerna?
 
Hade ingen aning om att reglerna var så hårda, har trots allt ägt bostaden nästan 4 år...
 
Men är det så fördelaktigt med uppskov numera? Kanske ta den enkla vägen och pröjsa. Antalet riksdaler är väl inte helt oöverkomligt?
 
Antalet riksdaler kan vara väldigt oöverkomliga om banken (som i det här fallet tydligen) kräver att pengarna skall användas till köpet.
 
Oops, läste slarvigt. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.