andersmc skrev:
Menar du Gränsbygden eller Tretti?
På tretti.se.
 
magnusj skrev:
Stämmer...
Möjligt att det går, men det var Bring som körde min, och dom levererade knappast samma dag.
Tretti.se levererade direkt till Bring, men dom höll på det i nästan två veckor.
Bor man i obygden så....*ler* och nej jag har inte varit där vad jag kan minnas...däremot tror jag att jag har letat efter din lilla vita ganska långt ut i skogen i Falkenberg ;=) It's a small world...
 
Vi har köpt ugn, kombiugn, spishäll och nu kyl+frys från tretti. Allt utom kyl och frys har funkat bra. Det senare beställde jag med expressleverans, dvs samma dag om man beställer innan 14:00. Jag beställde en söndan och fick varorna som utlovat på måndagskvällen. Dock var frysen tnansportskadad och då tar det tydligen tid. Först idag en vecka senare fick jag frysen utbytt. Detta efter mycket tjat efterssom de inte kan använda sig av expressleverans vid reklamation. Alltså, 295:- extra för leverans på en dryg vecka..
 
köpte en spis av dem i vintras, funkade ganska bra, dock inte så imponerad av bring, tretti.se leverade spisen snabbt till bring, sen stod spisen några dar hos dem, när de väl levererade (dock inom utlovad tid) stjälpte de av spisen från pirran vid tomtgränsen och drog så fort de kunde typ. (köpte en tvättmaskin från elgiganten samtidigt, vilken leverades med posten, de körde fram den med pirran ända till ytterdörren)
 
Tretti är alldeles utmärkt. Bring däremot, är inget att hänga i julgranen. Lite synd, det drar ner helheltsbetyget från min sida.
 
ass skrev:
Tretti är alldeles utmärkt. Bring däremot, är inget att hänga i julgranen. Lite synd, det drar ner helheltsbetyget från min sida.
Lyfter tråden lite...Har precis varit i kontakt med Bring Halmstad, efter de har fått varorna från tretti.se så kontaktar de mig och sedan kan jag välja precis vilken dag jag vill ha varorna levererade. De levererar samtliga vardagar.

Verkar som om det är stor skillnad från region till region vilken service de ger...
 
Återkopplar igen...pratade precis med tretti.se. Jag kan lägga min order upp till 6 veckor innan den skall levereras hos dem, de beställer hem alla grejer så att de har de hemma, sen i god tid innan min specifika leveransdag skickar de grejerna till Bring (ca en vecka innan leverans) och där efter levererar Bring exakt den dag jag önskar. Låter som om man verkligen kan få allt precis den dag man vill, den som lever får se, verkligen värt ett försök iallafall.
 
Beställde ett torkskåp för ett par år sedan. Bra pris och leverans i tid. Vad mer kan man begära?
Dessutom trevlig kundservice.....
 
Jag har köpt en del grejer från tretti och det har alltid fungerat utmärkt. Angående Bring så har jag inget att klaga på heller. De levererade vitvarorna till entren i min BRF, precis som avtalat. Hade även Bring till att leverera mitt IKEA kök men då hjälpte mig två ynglingar med att bära upp allt i lägenheten, men då betalar man också 2000 riksdaler i frakt.
 
Leverans helt ok. Men prylarna verkade vara demoex, 2:a sortering, returex, vissa såg tom använda ut. Bockningen på köksfläkten var gjord så att det såg ut som vågor. Microvågsugnens lucka var sned och vind. Spisen gick inte att få i våg, hur man än bar sig åt.
Kanske är lockande för nätbutiker att skicka ut sekunda varor som har fel då de vet vilken jobbig procedur det är att lämna tillbaka produkterna och åberopa garantin. Hädanefter kommer jag aldrig att köpa vitvaror på nätet. Missnöjd men orkar inte hålla på att tjafsa med dem.
 
tepe skrev:
Leverans helt ok. Men prylarna verkade vara demoex, 2:a sortering, returex, vissa såg tom använda ut. Bockningen på köksfläkten var gjord så att det såg ut som vågor. Microvågsugnens lucka var sned och vind. Spisen gick inte att få i våg, hur man än bar sig åt.
Kanske är lockande för nätbutiker att skicka ut sekunda varor som har fel då de vet vilken jobbig procedur det är att lämna tillbaka produkterna och åberopa garantin. Hädanefter kommer jag aldrig att köpa vitvaror på nätet. Missnöjd men orkar inte hålla på att tjafsa med dem.
Jobbigt? Man ringer kundtjänsten och säger att det var något fel på varan så kommer bring nästa dag och hämtar den hemma hos dig. Enklare än så kan det faktiskt inte bli. Du behöver bara resa dig från soffan för att öppna dörren....
 
mycke_nu skrev:
Begärde offert på alla vitvaror (ca 60 lapp) till det nya köket, men dom kunde inte spöa de bästa lokala handlarna då dom vägrade offerera ett paketpris.

Köpte hos Harry Carlsson i Visby som info till eventuella intresserade Gotlänningar. Det fanns andra som var ändå billigare.
När jag köpte vitvaror till huset så fick jag en offert av tretti.se när jag bad dem om det. De avrundade priset nedåt från 89915 kr till 85000 ifall jag köpte det som ett paket av dem. Det räckte dock inte för att slå en lokal elon-butik som vann upphandlingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.