Vet inte om det är rätt forum ... flytta på't om det behövs.

Med risk för att låta som en komplett 1d10t .... finns det något (skade-)djur som låter som en knarrande dörr? Min fru och son hörde ett relativt högt ljud som en knarrande dörr i förrgår kväll. Vi rände runt kollade alla dörrar men ingen knarrar (på det sättet). I går kväll hörde även jag detta ljud, så kan inte skylla hörselsinationer :D Fortafarande inga dörrar som knarrar så högt. Huset är bygt runt 1780 om det spelar någon roll (annat än för val av forum :D )
 
Testa på forumet för övernaturliga aktiviteter... :)
 
Hehe, jag förstår vad du menar =)
Förhoppningsvis finns det normalare förklaringar ... :)
 
Om du nu inte hittar någon med huvudet under armen som kan berätta så har jag en liknande upplevelse som gjorde mig paranoid. Det lät som ett skavande oljud främst kvällstid och visade sig vara humlor i grunden. Fick tipset av en på jobbet som hört jordgetingar gnaga cellulosa... När jag hoppade ett par vändor på ett ställe övergick det i ilsket surr... Sen gick sommaren åt att få bort dem, genom att myrra granitgrunden vid alla håligheter...

Jag har även hört "liv" i vedträn som "mjölade av sig" bra med spån. Min fru är INTE "vedträsdamen i Twin Peaks". :rolleyes: Jag ville inte undersöka vad det var så de fick prova snabba vägen ut via kakelugnen och skorstenen. Men dessa låg så att ljudet förstärktes (har en avslagen bakugn där man gjort om "ugnen" som hylla vilket fungerade som ljudförstärkare). Det lät lite som när man trycker tummen hårt mot och längsmed knutna pekfingret...
 
Men är det inte bara att det knarrar i stommen då? Vårt hus rör sig ganska mycket just nu när det är så varmt ute på dagarna och svalare på nätterna, det både knäpper och knarrar på kvällarna. Fast man brukar ju lär sig ganska fort hur ens eget hus låter iofs.
 
Ah, mycket möjligt. Vi har inte haft det så länge (sedan i höstas) så vi har inte kommit till det stadiet ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.