Godkväll!

Har som vanligt suttit och googlat men ej fått napp...
Vi är på jakt efter foder och lister (golv och tak), pärlspont samt även ledstång och trappräcke. Vart skall jag vända mig, om jag skall leta i triangeln Göteborg-Borås-Varberg?
Gärna något lokalt snickeri eller såg, som kanske kan nytillverka ex.vis. golvlist efter originalförlagan vi hittat. Samma sak gäller ledstång och trappräcke (som jag frågat om i en tidigare tråd)
Ni som bor i detta område, vad har ni att rekommendera? Pris egalt, kvalitet och service prioriteras högre :)
 
hejsan.
jag köpte mina offbrädor samt överliggare å underliggare till alla fönster på mitt hus när jag satte panelen på romelanda snickeri.
ligger 2 mil norr om gbg lr 1 mil från kungälv...
inte det du tänkt men kan starkt rekommendera dom...
kan lägga ut bild på mitt hus om du vill se..
mvh
estwing
 
Eftersom vi kommer byta hela fasaden på huset behöver vi ett litet snickeri, till nästan allt...:) Så du får hemskt gärna lägga upp bilder på ditt hus! Har de förresten någon hemsida?

Hälsningar,
Emma
 
  • DSC00087.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättefina bilder, tack så mycket! :)
Har lagt Romelanda på listan!
 
Hej
Vi har beställt från en liten såg utanför Kinna i Skephult som heter Slättholmens såg. Tyvärr har inte allt varit sågat lokalt (vilket vi nog inte gjorde klart från början att det var viktigt för oss), men han är jätteintresserad av gamla lister mm. Om ni åker dit så räkna bort en halv dag för han har massor att visa!

Kanske värt att kolla upp Eskebo hyvleri som ligger i Öxnevalla mellan Kinna och Vbg. Vi har inte beställt därifrån, men de har varit jättetrevliga och verkar väldigt bra när jag varit i kontakt med dem.

När det gäller snickerier så har vi beställt från Allarängen som ligger öster om Kungsbacka. Jag vet att de gör andra saker också, men vi har bara beställt fönster och dörrar. De gör väldigt fina saker fast det är galen lång leveranstid. Vet att de är mycket kunniga på gamla fönster och hur de ska se ut för att vara tidstypiska.

Har hört att Ubbhults snickeri ska vara bra, men inte beställt där själv.

Berätta gärna om ni hittar en såg och ett snickeri som ni är nöjda med! Lycka till!

Moltas (mitt emellan Kungsbacka och Kinna)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.