Jag har bilat bort den förhöjning som den gamla pannan stod på som var 5 cm hög och var ca 10 cm djup och skulle nu behöva gjuta igen detta hål med lämpligt material och vad ska jag då använda?
Skulle det fungera med detta? http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-0102.aspx

Ett problem är att jag ska måla golvet rätt snart, skulle det fungera att måla golvet 2 veckor efter gjutning?

Är det bara att hälla i och dra av med en bräda för att få det jämt och slätt?

Måste jag använda en betongblandare eller kan man blanda för hand i typ skottkärra?
Hålet är ca 1 kvm.
 
Att bara "hälla" på och dra av blir det inte speciellt slätt av. Ska du ha ytan som färdig för målning ska du stålslipa den.
 
Nåväl är inte så noga just där för den nya pannan ska stå på den, kan man inte stänka på lite vatten när man drar av med brädan så det blir slätare, eller köra lite med en svamp ungefär som när man fogar klinkersgolv?
 
Riv till den med en rivbräda så blir det hyffsat slätt.
show_image_in_imgtag.php
 
OK tack, kan jag måla efter ett par veckor och är det rätt produkt? Ska jag fylla något annat i hålet först så kakan blir tunnare, kanske 5 cm?
Måste jag ha betongblandare?
Hur många säckar bör jag räkna att det går åt på 5 cm?
 
Ett alternativ som kan vara lite enklare (men betydligt dyrare) är att först grunda med tex EPSCement och sedan köra flytspackel upp till kanten. Du får direkt en perfekt yta och lite beroende på vad för typ av flytspackel kan du måla efter 1-5 dygn utan problem. Betong är givetvis mycket billigare men samtidigt långsammare.

Vad har du nedåt? Ojämn betong och ett stort hål eller är du helt igenom?

// Mats
 
Ja det kan ju vara ett alternativ men bara om det är så att jag inte kan måla på betongen tillräckligt snabbt. Jag är helt igenom så det är jord under.

När det gäller cement/betong är jag helt nollad, har aldrig hållt på med sånt mer än att ta bort det så därav noob-frågorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.