Tog mig friheten att skicka ett PM till FLOHK, patst577, mattiasp och pär h som skrivit i tråden tidigare men inte reagerat på Henrik Os fina erbjudande. :)
 
Tack för PM:andet! Söndagen skulle jag nog kunna komma loss. Jag har folk som skulle bo över lö-sö. Låter trevligt! Är det något jag skall ta med ? Domino? Sänksåg? Mafellsågen? Handverktyg?
 
Ja det blir väll till att fara då !
Fast om det är mellan 10-13 så käns det lite snålt med tid? för tiden bara rinner i väg om det är ett gäng vektygsgalningar (läs nördar) som sätter i gång och vill veta allt.

Men skall det bara handla om verktyg eller mera kunskap om snickeri.

Om någon är intreserad om fanering med eller utan vacum så kan jag lite.

Jag kan vilken dag som helst

Ahh vi kanske skulle komma mellan 10-13 och sen hålla på tills solen går ner och det gör den sent nu.

Mvh Pär H
 
Vi i Skåne har också bokat den 3:e juli....hade annars varit väldigt sugen på att komma norrut och hälsa på er, kanske i framtiden!
 
Vi kan nog hålla på tills vi tröttnar, jag vet inte av att jag har några förpliktelser den dagen.

Tag med de maskiner/verktyg ni vill visa upp och känner lust för. Fanering med undertryck låter intressant, har själv haft idéer om att bygga en station med säck. Jag vore glad om mattias kan ta med mafell och sänksåg. Domino har jag, men har knappt använt så vore intressant att höra mer om den.

Glad midsommar på er!
 
Daniel_N, jag tror vi pratar om den 4:e för 3:e inte funkar för mattiasp - så du kan nog koma norrut också. ;)

Förhoppningsvis blir det fler träffar i framtiden? Nåja, en träff i taget!

Gla' midsommar!
 
Trevligt initiativ, tyvärr så kan jag inte den helgen :(
 
Det här skall bli kul!
Henrik O, som läget är nu är det bara jag som kan se din adress, och den tänker jag inte skicka till någon. Skulle du kunna PM:a till de som du kan tänka dig att bjuda in till träffen, tack! Plats och tidpunkt för träffen är en bra start. Jag tar med följande:

Festool TS55
Mafell KSP55F
Festool CT22
Festool EHL65
Roliga lådan med handverktyg

Edit: Jag kommer att ta bilen från Västerås och jag hämta på järnvägsstationen om någon vill ta tåget.
 
Redigerat:
Enklast är att ni söker på "västerås möbelhantverk" på kartor.eniro.se, där har ni karta/vägbeskrivning. Det jag kan tillägga är att när man svänger av från byvägen den sista lilla biten fram till gården så står det en skylt ute vid vägen "CAPELLANSGÅRDEN", då vet ni att ni är rätt. Skulle det vara några problem att hitta så ring mig på det nummer som står på eniro.

Alla är välkomna men skriv gärna i tråden eller PM så jag vet hur många vi blir.

Jag sätter på kaffepannan vid 10-snåret!
 
Jag åker från Ludvika och kan hämta längs 66:an.
 
Och det är söndag den 4e som gäller, glömde skriva det.
 
Jag är hemskt ledsen men jag måste ställa in söndag den 4:e.

Min sambo kör för åkeri och de har just ändrat hennes arbetsschema vilket medför att den enda helg i juli hon och jag är lediga samtidigt blir just helgen 3-4 juli. Den planerade resan upp till siljan måste alltså ske då.

Jag hoppas detta inte medför allt för stor olägenhet för er som planerat att komma, det känns naturligtvis åt helsike att behöva ändra så här med kort varsel och allt men det är som det är.

Från och med tisdag är jag på plats igen och kommer så vara juli ut, så vi får väl börja om med att jag ber om förslag på när ni kan komma. Veckodagar funkar utmärkt för mig, vad sägs om onsdag 7:e alt. torsdag 8:e?
 
Jaha, det var synd, men så kan det gå ibland. Jag kommer att ha semester hela juli och vill helst inte binda mig till några privata äventyr utan familjen. I augusti är allt som vanligt igen. Om ni andra kan hitta en tid som passar ber jag att få lämna besked senare.
/Mattias
 
Tråkigt men förståeligt. Jag ska eventuellt ut och segla några dagar nästa vecka men exakt när får prognoserna avgöra.
 
Jaha så kan det gå. Jag kan när som...........nästan

Mvh Pär H
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.