Hej ! Någon som handlat vitvaror via tretti.se och vad har ni i så fall för erfarenhet ?
Tack på förhand !
 
P
Jag köpte en diskmaskin av dem för några år sedan. Fick den levererad till porten enl överenskommelse. En helt ok butik vad mig anbelangar. En orsak till att jag handlade av dem var att de hade toppbetyg hos prisjakt.se.
 
Leverans och betalning gick galant!
Sen har jag inte haft någon reklamation. Vitvaror har i regel sina egna lokala reparatörer utsedd av tillverkaren så det blir ju inga problem.
 
Jag beställde en Siemens microvågsugn från dom i januari. Den kom snabbare än kvickt, levererad till dörr till billigt pris. Ugnen gick sönder och Siemens skickade hit reparatör som reparerade på garantin. Tretti.se är inte inblandad i garantireparationer.
Jag skulle använda tretti.se igen!
 
Begärde offert på alla vitvaror (ca 60 lapp) till det nya köket, men dom kunde inte spöa de bästa lokala handlarna då dom vägrade offerera ett paketpris.

Köpte hos Harry Carlsson i Visby som info till eventuella intresserade Gotlänningar. Det fanns andra som var ändå billigare.
 
Lokala Woodyhandlaren spöade dom här också.
De där Gränsbygdens köpcentrum verkar ha fina priser också.
http://www.gransbygden.se/
En polare handlade allt till sitt kök där med gott resultat.
 
FredrikR skrev:
Lokala Woodyhandlaren spöade dom här också.
De där Gränsbygdens köpcentrum verkar ha fina priser också.
[länk]
En polare handlade allt till sitt kök där med gott resultat.
Skillnaden är att tretti oftast levererar inom 1-2 dagar...Gränsbyggden om du har tur inom 2 veckor....
 
Jag köpte av Gränsbygden lev. tid 5 arbetsdagar. dessutom var de cirka 17-18% billigare då de ger offert om man köper ett par maskiner samtidigt så det är värt att höra med dom.
 
Jag köpte alla vitvaror där förutom kyl + frys. Fick offert på paketpris inom någon timme. Snabba leveranser och bra service över lag.
 
KingHippo skrev:
Jag köpte alla vitvaror där förutom kyl + frys. Fick offert på paketpris inom någon timme. Snabba leveranser och bra service över lag.
Menar du Gränsbygden eller Tretti?
 
jhenrikj skrev:
Skillnaden är att tretti oftast levererar inom 1-2 dagar...Gränsbyggden om du har tur inom 2 veckor....
Nja, håller inte riktigt med.
Tretti.se använder Bring. När jag köpte en diskmaskin där, och undrade var den tagit vägen, fick jag svaret:
"Vi har utkörning i ditt område på fredagar".
Det tog nästan två veckor att få den.

Jag bor kanske inte mitt i stan, men heller inte ute i obygden.
Om jag inte minns fel så har du tom varit där?

//Magnus, (300m)
 
magnusj skrev:
Nja, håller inte riktigt med.
Tretti.se använder Bring. När jag köpte en diskmaskin där, och undrade var den tagit vägen, fick jag svaret:
"Vi har utkörning i ditt område på fredagar".
Det tog nästan två veckor att få den.

Jag bor kanske inte mitt i stan, men heller inte ute i obygden.
Om jag inte minns fel så har du tom varit där?

//Magnus, (300m)
300m ut i skogen menar du?

Tretti levererar även med posten och Schenker...i Stockholm kan du få leverans samma dag och i många andra orter dagen efter.
 
Jag handlade vitvaroror på¨Trettio.se (kyl, frys, häll, ugn och diskmaskin) och är nöjd med både leveranstiderna och priset.
Jag lyckades inte få bättre priser hos ett antal handlare men det handlar nog mer om att jag är dålig på att pruta.

MVH Johan
 
Köpte ett side-by-side skåp från dem, bästa priset jag hittade i Sverige. Köpte till deras uppbärningstjänst för 395,- vilket var ett skämt. Bring dyker upp här vid lunchtid vilket var helt okay, dock enbart med en kille för att levera ett 150KG kylskåp till övervåningen... Det var för långt/dyrt att skicka fler personer sa han, så fick ordna uppbärning själv. Tretti refunderade avgiften snabbt dock.
 
jhenrikj skrev:
300m ut i skogen menar du?

Tretti levererar även med posten och Schenker...i Stockholm kan du få leverans samma dag och i många andra orter dagen efter.
Stämmer...
Möjligt att det går, men det var Bring som körde min, och dom levererade knappast samma dag.
Tretti.se levererade direkt till Bring, men dom höll på det i nästan två veckor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.