Hej!
Har ni byggt Fiskarheden?
Vilket och till vilken slutsumma?
Tacksam för svar!:):rolleyes:
 
Är det inte enklast att kontakta FHV ang de modeller ni är intresserade av? :)
Men 3x materialsatskostnaden för nyckelfärdigt är nog inte helt fel ute.
 
Hej:)
jo, vi ska det, men jag skulle gärna vilja höra från de som byggt med fiskarheden vad slutnotan blev. Sen får man ju hoppas på att det ligger ungefär på samma nivå som säljaren säger...
Också intressant att få veta om dessa gjort många tillval, eller standarden ligger redan högt...????
 
Vi har inte byggt än, ska börja med grunden snart. Vi ska bygga Domherren och där fick vi ett pris med samtliga åtaganden från FH på ca 2 miljoner. Vi räknar med att landa på ungefär 1,9 miljoner inkl. allt arbete på tomten och markarbete för infart och garagegrund samt tillval på ca 50 000. Att vi räknar med att hamna på den summan är för att vi kommer att göra mycket själva (köper bara åtagande 1 och 3 från Fiskarheden) samt att vi har tagit in mängder av offertar på el och grund. Resten kommer vi i princip att göra själva.
 
Några priser som jag fått. inkl grund och samtliga åtaganden (helt färdigt hus alltså) exkl. utvändig målning

Knipan - 1 867 000
Vråken - 2 252 000
Tranan - 2 263 000
 
carlbanan skrev:
Några priser som jag fått. inkl grund och samtliga åtaganden (helt färdigt hus alltså) exkl. utvändig målning

Knipan - 1 867 000
Vråken - 2 252 000
Tranan - 2 263 000
Antar att dessa priser inte är totalkalkyler med tomt, anslutningsavgifter, pantbrev och annat?
 
Nej, tomt, anslutningsavgifter och övriga byggkostnader tillkommer ju...
 
Vi har planer att bygga ett Tranan som är förlängt och har rikligt med tillval, vår slutnota skulle då hamna på ca 2,7- 2,8 miljoner.
En del av tillvalen är sekelkiftspanel, fönster, innerdörrar, kök, trapp, burspråk, ryggåstak, bastu, kamin, vitvaror m.m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.