Ringde till ELFA igår men de vägrade säga var i Stockholm de körde med rabatt just nu, var tydligen en hemlighet. Jättekonstigt.

Är det någonstans i Stockholmstrakten (bor i stan, har bil) man kan köpa billiga ELFAgrejer för tillfället? Har hört att 20% rabatt är "det normala".

Vi skall bygga in systemet i en garderob som är 2,5*1,5meter med 3 meters takhöjd så det blir en del prylar.
 
Knepig inställning från ELFA, varför inte locka köpare dit man kan köpa billigt istället för att riskera att man köper något annat märke. Vi hade samma problem med Lumi att de ständigt med jämna mellanrum kör 20% rabatt hos sina återförsäljare så det finns ingen anledning att köpa för ordinariepris när man vet att kampanjen kommer. Om jag minns rätt så frågade vi återförsäljaren när nästa kampanj skulle vara och väntade och köpte då. Har man inte bråttom så sparar man ändå några kronor.

Personligen tycker jag att det är lite falskt att med jämna mellanrum köra med 20% rabatt eftersom det mer eller mindre verkar vara normalpriset och marknadsföra det som en tillfällig kampanj.

Bästa rådet är att fråga en återförsäljare så kanske ni får tips om det finns en kampanj just nu eller om det kommer en snart.
 
Redigerat:
Köra en hemtex menar du :)
 
Precis, jag tror inte att det är ett vinnande koncept i längden och dessutom har väl Hemtex fått smäll på fingrarna för sina ständiga kampanjer. Ett ordinariepris ska väl rimligtvis vara det som gäller för det mesta för att man ska kunna hävda en viss rabatt när man kör en kampanj.
 
Var på bauhaus ute vid barkaby igår och de har bytt till något som ser ut precis som elfa men hette lundbergs. Men vet inte om det är identiskt och fick dessutom noll hjälp av personal (dom kunde mindre än jag) så jag lät bli att köpa.

Ansvarige på ELFA bad mig ringa runt till alla återförsäljare och kolla om någon körde kampanj.. Hur löjligt är det. Har god lust att köpa ett annat system, men nu hade vi redan en del ELFA. Trådbackar köper jag på IKEA (eller blocket), ELFAs är hutlöst dyra.
 
XL-Bygg ska ha 20% vecka 26 & 27 här i Osby vad jag hört.
 
Passar inte de där alternativa lösningarna ihop med ELFAs? Jag tänkte om du fortsatte med IKEAs, skulle inte det funka?

Samtidigt är väl IKEAs så pass mycket billligare så det går väl att byta ut redan befintlig ELFA-lösning du har hemma utan att det blir dyrare, eller?

Nu vet jag inget om IKEAs lösning, var bara ett exempel.
 
Vi valde att köra inredning från IKEA som vi platsbyggde med hjälp av svärfar som är snickare och jag gissar att det blev betydligt billigare än inredningen från Lumi eller ELFA som spontant kändes svindyr.
 
Någon som vet om Elfas konsoler passar på lundbergs skenor?
 
Jag såg att någon återförsäljare slog till med 25% på ELFA nu. Kan ha varit den lokala järnia-butiken. Kanske konkurransen från lundbergs?

Annars såg jag ELFA väggskenor och hyllkonsoller på ÖoB halva-priset-på-utförsäljningen-rea här i Falun. Kanske finns på ett ÖoB nära dig.
 
Vi brukar handla alla Elfa-produkter på Fredells då de alltid har 17,5 % rabatt med antingen deras egna kundkort eller Villaägarnas medlemskort (vi har båda, jag kommer inte ihåg vilket av dem det är som ger just denna rabatt). Och på Fredells brukar personalen vi frågar ha koll, eller åtminstone vara intresserad av att kolla upp hur det ligger till. Så mitt tips är att ringa och höra med dem!
 
Bygghemma.se har 25 procent rabatt på Elfa till den 28 februari.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.