Hondas kvalitét tror jag ju inte att det är på Ryobi:s klippare, men den känndes mycket trevligare än att köra en Briggs&Stratton.
På stod inte i mitt sista inlägg att det skulle vara en Honda motor i Ryobi:n, men att bara för att motorn kommer från kina (om den ny gör det), så behöver det inte vara skräp, och vad är inte från Kina snart?!.
Titta bara på Parsun båtmotor (Kinesiskt märke), som fått mycket bra resultat i test.
 
Har nu köpt in en Toro Automatic 55.

Den är 55 cm bred med en 6,5hl (har jag för mig) B&S motor. Det som är lite speciellt med denna är drivningen. Helt underbar maskin att köra med. går man sakta följer maskinen med, har man bråttom kan man nästan springa runt i trädgården så passa snabb är drivningen. Hemligheten är ett handtaget som man puttar gräsklipparen med rör på sig. ju fortare man går ju hårdare trycker man givetvis på handtaget och då går åxå klipparen fortare. Funkar sjukt smidigt.
En annan sak jag åxå la märke till är att den packar gräset grymt i samlaren. Behöver inte tömma lika ofta som på den gamla trotts samma antal liter.

Kan rekomendera den.

Mer info finns här: http://www.hako.fi/viewProduct.asp?ID=599&usedID=-1&parentID=3099



Kostar ca 5600kr och är nöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.