Vi håller på att renovera vår furutrappa, och har precis tagit bort en gräsligt ful orange plastmatta.
Vi har funderat lite fram och tillbaka hur vi vill att den skall se ut, trappan, och har kommit fram till att basen skall vara vit, antingen med en grå rand som följer trappan upp i mitten, eller grått på trappstegen och vitt resten.
Men nu satt jag här och surfade runt, och kom på att man kanske kan måla hela trappan vit, sedan lägga en tapetvåd i mitten, och lacka ovanpå? Tror ni det skulle fungera??
 
Hmm, vilken rolig idé!!  :) Dock så låter det (i mina amatör-öron) lite vanskligt - misstänker att det skulle nötas ut rätt fort. Men det kanske finns någon typ av lack som är extremt stryktålig?
Mvh/A

 
Maken trodde samma sak och dissade genast idéen. Men jag undrar fortfarande om det inte går, fast precis som du säger måste ju lacken vara extremt bra...
 
Såg i ett inredningsprogram, kommer inte ihåg vilket :-? Där tapetserade de på golvet. Kanske kan vara värt att forska i? Men som sagt, det gäller att hitta lacken som håller. Meddela gärna hur det går, det är alltid kul med lite annorlunda ideér. En annan idé kanske kan vara att måla något slags mönster tex mha schabloner, med en riktigt bra färg o sen lacka som tusan :D Hmm, bara en tanke som flög upp ::)
 
Båtlack kan kanske vara lämpligt!?
 
Annars kan man väl fästa nån sorts plast eller plexiglas över stegen så allt syns igenom?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.