Ad acta skrev:
Ja, det brukar vara skillnad på svensk kött och typ polskt kött.

Jag köper svenskt till dyrare pris, vad köper du?
hämtar kött i låda direkt från gård
 
Problem med snickare/byggare får man nästan alltid och då föredrar jag att få problem till halva priset.
 
Ad acta skrev:
Ja, det brukar vara skillnad på svensk kött och typ polskt kött.

Jag köper svenskt till dyrare pris, vad köper du?
Tror inte att ett högre pris är ett osäkert bevis på grisens nationalitet :).
Men Skaneman kan vara säker att han får svenskt :)
gaia
 
Ad acta
Skaneman skrev:
hämtar kött i låda direkt från gård
Men det är väl inte svartkött va?
Annars är det bra att du handlar i närområdet.

Pröva att ta in tjänster i närområdet oxå!!
 
Redigerat:
Det där om halva priset har ni allt fått om bakfoten. Två Svenska hantverkare som fakturerar 400 i timmen eller två gästarbetare plus den obligatoriska "ryggsäcken" som blandar bruk/städar/håller för 200 i timmen. Lägg därtill att DU får hämta material, köpa verktyg, tolka beskrivningar, instruktioner, städa fimpar etc.
Är det då inte bättre att se vad för hantverkare som finns lokalt? Det kommer att kosta samma i slutändan. Det går 10 lycksökare på 1 duktig snickare från Polen.


Apropå allt detta, Danskarna klagar på att Svenska VVS-are utför jobb i Danmark utan Danska certifieringar.
I Polen är det ett stort problem med gästarbetare från Ukraina som jobbar hårt för en spottstyver.

Katten på råttan, råttan på musen...
 
Redigerat:
Vi kommer nog att höra oss för lite. Vi står med ett halvsnickrat hus där renoveringen har avstannat helt pg.a tidsbrist, vi kan leja någon utländsk firma för detta så får vi se vad dom går för innan garagebygge. Jovisst, vi har otroligt skickliga och snabba snickare här i byn, vi har redan haft snickare hemma som har gjort kupa på huset, flyttat väggar mm, men vi har helt enkelt inte pengar för att garage i halvmiljonersklassen. Även om vi drar ner på storleken på garaget så tvivlar jag på att priset skiljer så mycket. Dessutom har alla snickare här kötid, dom jobbar ofta i Norge, och dom flesta har inte ork att jobba svart på helgerna vilket vi också har hört oss för om.
 
Ni har inte råd att anlita bra arbetskraft för att färdigställa huset Ni lever i, men vill anlita tveksam arbetskraft för att bygga ett garage? Dags att sätta sig ner, ta ett andetag och prioritera? Se några avsnitt av Arga snickarn, ni är inte ensamma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.