Idag kom besiktningsprotokollet i brevlådan, då jag inte var med på besiktningen och min sambo är bortrest idag och jag inte får tag på honom tänkte jag kolla om någon hade något att kommentera om detta.

Huset är byggt -91 och inget är renoverat sedan dess men är ändå väldigt välskött mot många andra hus vi tittat på (har tittat på en hel del).

Finns ingen lucka tills vindsutrymmet, antar att man måste göra en lucka?

Stuprören är ej anslutna till markledningen.. Står att det kan medföra ökad fuktbelastning å grundmur/sockel.

Finns mosspåväxt på taket, är inte det ganska vanligt? Tar man bort mossan då eller bytor man takpannor?

På altanen var plinter som håller upp altanen bristfälliga då en plint börjar spricka men det var det min mammas man som såg då han är snickare och kröp runt under den. Så det ordnar han lätt till senare..

Badrummet är det hål i badrumsmattan så där måste badrummet göras om, vi visste att den började spricka men inte att det var hål. Men vi har löst det så att säljaren gör om badrummet som vi vill ha det innan vi flyttar in, vi har börjat tagit offerter från firmor så säljaren är väldigt bra att ha att göra med. Istället för att vi skulle dra bort på huspriset. FÖr oss är det mer värt att badrummet klart då vi har småbarn.

I bastun var golvbrunnen något högt monterad.

I källaren är det fukt! Anledningen är att dom har isolerat källaren och det kunde man inte göra om inte dräneringen var på ett visst sätt. Tror det var så. Men verkar som säljaren gör om detta och drar ny el också innan vi flyttar in. Annars är min svärmors man elektriker.

Något som har något att säga?
 
Fixa så att man kan inspektera vinden.
Om ni inte skall bo i källaren så är det troligen inte akut, men det låter som ni får räkna med en omdränering (det antar jag att säljaren inte gör - inte minst för att detkan ta ett tag).
Badrummet har ni ju redan kommit överens om - även om jag persnligen nog troligen hade velat ha ett prisavdrag och fixat det själv.

Annars lät det ju inte farligt
Kör på :)

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.