De stolpar som jag skall ha till räcket på altanen, skall jag fästa dom i den främre bärlinan, eller skall man ta o sätta dom i sådana där stolpskor som man uppe på trallen? Vilket tycker ni är snyggast? Rent spontant så känns det som om det ser snyggast o mest enhetligt ut om man fäster dom i bärlinan, men jag har aldrig sett hur det ser ut med stolpskor.
 
hedde skrev:
De stolpar som jag skall ha till räcket på altanen, skall jag fästa dom i den främre bärlinan, eller skall man ta o sätta dom i sådana där stolpskor som man uppe på trallen? Vilket tycker ni är snyggast? Rent spontant så känns det som om det ser snyggast o mest enhetligt ut om man fäster dom i bärlinan, men jag har aldrig sett hur det ser ut med stolpskor.
Jag kan ingenting men det hindrar mig inte från att ha en åsikt;)
Jag tror att det enda sättet för att få det riktigt stabilt är att fälla ned stolpen och fästa det i ex bärlinan. När jag skulle bygga om en trappa inomhus så hade vi samma diskussion kring räckesstolparna och samtliga jag pratade med sa att det enda sättet för att vara säker på att det blir stabilt är att fälla ner stolpen i golvet och fästa det i någon bjälke.
Samma tankar borde ju gälla för ett altanräcke.
Jag tror...och det är just bara en tro...att en infästning uppe i trallen kommer att, för eller senare, bli instabil.
Dessutom tror jag att det blir snyggare med nedfällda stolpar.
Men som sagt, jag är verkligen inget auktoritet inom området :blushing:, men de kommer säkert snart att svara dig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.