Hej, hopp. Nu är under försommaren har vi i stugan mängder med mygg. Ni som haft fritidshus en längre tid (eller ni andra med för den delen). Vad har ni för beprövade apparater som verkligen fungerar mot dessa djävlar... =)
 
Har ni myggen I stugan föreslår jag att hålla fönster och dörrar stängda. :)

Utomhus finns nog ingen "apparat" som löser problemet. Det är myggmedel och förståelse för naturens gång som gäller.
 
Skeetervac er løsningen...

Min 5100 går nå på andre sesongen, og myggplagene er betydelig mindre. går fakstisk å sitte ute om kveldene....

www.skeetervac.se
 
Redigerat:
Mosquito Magnet, efter två veckor finns det inga honor som kan lägga ägg kvar ...
 
Diesel i våtmarkerna är effektivt d^_^b
 
Fladdermöss är absolut effektivast av allt, ritningar till "bo'n" finns på nätet, ha en duk under så kan du samla upp fladdermus spillningen som är den bästa gödseln du kan hitta, blanda bara med kompost ...
 
Jo finns ju massor av förslag och produkter på nätet, mest intresserad av de som ni har provat och vilket som någolunda fungerar.. ingen från Tärnsjö här.. fungerar det där, fungerar det överallt =)
 
Vi har både fladdermöss och en Mosquito Magnet independence.
Jag vet inte vad som är bäst, men fladdermöss är klart billigast i drift :)

MMi kostar ju nästan 10' i inköp och sedan så kostar den en P11 elle PK10 i månaden med gasol (300:) plus en octanoltablett (166:) plus en tvättpatron med CO2 (82:) det blir totalt : 548:- i månaden eller 18:- per dag. Jag körde aldrig tvättpatron på hela första året och bytte octanol vart annan månad så det blev närmare 380:- per månad eller 12:- per dag d.v.s. ingen större skillnad i varken pengar eller "prestanda".
I år kör jag enligt den dyra metoden och ser om det är någon skillnad - men det blir knappast någon vetenskapligt test eftersom myggmängden skiljer från år till år ...
 
Jenzza skrev:
[länk]
De hade "Predator Dynamic" en ny sort med den dummaste idé hittills, den ändrar höjd för att anpassa sig till nivån över marken som myggorna flyger - eh ...

Om det vore så enkelt så skulle det räcka med att huka sig nästa gång en mygga kommer i ögonhöjd då eller ?
 
Har hört mycket bra om skeetervac, ska köpa en sån till nästa år o ha i stugan.
 
tillsammans med alla andra holkar (fågel, fjäril) byggde jag även en till fladdermössen, läste då att 1 fladdermus kunde käka upp ca 5000 mygg per dygn, det låter nåt, men där är kanske inte så mycket kött på myggen, men det är kanske blodet i dom fladdermusen vill åt. Men hur går det då om myggen sugit på den redlöst berusade husägaren............................................
 
Det är väldigt få djur som har enzymet som behövs för att få ut alkoholen på ett sånt sätt att det blir roligt / vingligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.