Efter att ha hört oss för på olika ställen om priset på ett färdigt garage så hamnar vi på 500-600 000. Nu återstår bara att kolla upp vad det kostar om en snickare gör det. Antar att det enda som kanske skulle löna sig är utländska snickare isf, men är dom pålitliga? Är det någon som kan rekommendera några utländska snickare i Norra Bohuslän? Som är bra och snabba och gör ett garage som inte rasar ;-)
 
Kolla med Mastersten vet jag. Jag tror att det kan vara rätt företag för dig...
 
Det största problemet med utländska hantverkare är utan tvekan språket enligt mig. Det finns många jätteduktiga och seriösa utländska hantverkare där ute men kan man inte göra sig förstådd med hur man vill ha det spelar det ju inte så stor roll..

Jag själv har anlitat utländska hantverkare som varken pratade eller förstod engelska, blev väldigt mycket peka och rita innan allt var klart.;)
 
Ok, det låter ju inte som om någon har dåliga erfarenheter då. Kan inte komma ut på Mastestens hemsida, forbidden står det, men jag fortsätter att kolla vidare.
 
källarråtta skrev:
Kolla med Mastersten vet jag. Jag tror att det kan vara rätt företag för dig...
Vad baserar du det på? Finns ju inte ett enda positivt ord om den firman att läsa.
 
Jag tror källarråtta var ironisk...;)
 
Jo jag läste allt tråden om Mastesten (och andra trådar i andra forum), nu är dom kanske inte så aktuella ändå i min del av landet ;-) Men jag tycker det verkar vara få här som har andvänt sig av utländska snickare.
 
There's no such thing as a free lunch!
 
OHE skrev:
There's no such thing as a free lunch!
Förvisso, men en lunch kan kosta olika...

1. Billigast är naturligtvis att koka ärtsoppan och steka pannkakorna själv. Osigt och tar
tid men minimal kostnad,
2. Man låter en kock på Grand Hotell göra jobbet
3. Man låter den lokala lunchrestaurang fixa till det.

3 blir billigare än 2. Smakar det olika? Tveksammt, i alla fall inte säkert.

En baltisk snickar kan säkert göra jobbet minst lika bra som en svensk kille. Till ett lägre pris.
 
Precis som det finns dåliga och bra svenska snickrare, finns det bra och dåliga utländska snickrare. Det gäller bara att komma i kontakt med seriöst folk.
 
Ad acta
OMLAJA skrev:
Förvisso, men en lunch kan kosta olika...

1. Billigast är naturligtvis att koka ärtsoppan och steka pannkakorna själv. Osigt och tar
tid men minimal kostnad,
2. Man låter en kock på Grand Hotell göra jobbet
3. Man låter den lokala lunchrestaurang fixa till det.

3 blir billigare än 2. Smakar det olika? Tveksammt, i alla fall inte säkert.

En baltisk snickar kan säkert göra jobbet minst lika bra som en svensk kille. Till ett lägre pris.
Härligt. Är det svenska snickare du kallar "kock på grand hotell"?
Det borde fler göra.

Sen vet jag inte om den lokala lunchrestaurangen är att jämföra med billiga balter.
Kanske euoroshopperköttbullar uppvärmda i micron är mer likt.

DET smakar annorlunda!!
 
Ad acta skrev:
Härligt. Är det svenska snickare du kallar "kock på grand hotell"?
Det borde fler göra.

Sen vet jag inte om den lokala lunchrestaurangen är att jämföra med billiga balter.
Kanske euoroshopperköttbullar uppvärmda i micron är mer likt.

DET smakar annorlunda!!
Samma prisskillnad med
 
Ad acta
Skaneman skrev:
Samma prisskillnad med
Ja, det brukar vara skillnad på svensk kött och typ polskt kött.

Jag köper svenskt till dyrare pris, vad köper du?
 
Melkerberg: Prova att lägga in en förfrågan hos Brabyggare eller Bello. Det är mest utländska hantverkare som svarar på förfrågningarna alt. svenska "huvudmän" som skickar ut polacker/litauer mm. Halva priset, men du får vara med i varje moment av bygget så att du säkerställer att de gör rätt. Be att få flera referenser så att du hittar någon som är bra, för kvaliteten är väldigt skiftande. Ett garage skulle jag inte vara så rädd att bygga med utländsk arbetskraft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.