prototypen skrev:
Det började redan igår, när jag skriver i snabbsvar och klickar i svara har alltid mitt inlägg uppdaterats så att jag ser att det kommit in, nu så måste jag klicka på uppdatera sidan, bättre förr.

Protte
Samma här. Men det är knappast en ny funktion utan ett fel.

Säg inte "det var bättre förr". Det är nästan aldrig sant. :)
 
Jag har felrapporterat snabbsvar.
 
När jag uppgraderar vbulletin så börjar med att stänga sidan (finns funktion för det i admincp), sen mysql-dump, tar även en kopia av hela webbmappen, sen körs uppgraderingen... Sidan testas av alla admins och sen öppnas siten igen..

Är ju även enkelt att ha en testsite uppe där man testar nya funktioner innan dom körs "live"..
 
prototypen skrev:
Det började redan igår, när jag skriver i snabbsvar och klickar i svara har alltid mitt inlägg uppdaterats så att jag ser att det kommit in, nu så måste jag klicka på uppdatera sidan, bättre förr.

Protte
Snabbsvaret är fixat nu
 
Jag tycker ni ska ta ett snack med FS Data.
Att uppdatera en tung site som denna under dagtid mitt i värsta "rusningen" utan att först stänga ned och ta backup, är inte speciellt proffsigt. Begär avdrag på faktureringen.
 
haavard skrev:
Var finns det forum som aldrig kraschat? Alla "mina" har iaf gjort det åtminstone én gång...
I mina ögon är krascha en helt annan sak än en misslyckad uppgradering.

Jan-Å skrev:
Fast va då? Rätt onyanserad kritik tycker jag, alla forum och ALLA andra data-grejor som jag har haft kontakt med strular återkommande. It är skit jmf med mycket annat som kan fungera betydligt längre utan kontakt med nån expert. I förhållande till mail och mobiler på jobbet är det här forumet fantastiskt.
Vi har olika referensramar.

flommy skrev:
Det ÄR yrkesfolk som gör jobbet. "FS Data är marknadsledande inom webbhotell/hosting branschen i Sverige.http://www.fsdata.se/partner/"
Det visar att det finns olika nivåer på företag/kompetens.

Raceman skrev:
Jag tycker ni ska ta ett snack med FS Data.
Att uppdatera en tung site som denna under dagtid mitt i värsta "rusningen" utan att först stänga ned och ta backup, är inte speciellt proffsigt. Begär avdrag på faktureringen.
Håller helt med. Sedan kanske det är en del i planeringen att det är billigare att utföra på dagtid.


Som slutkläm kan jag hålla med om att detta är ett fantastiskt forum med bra nivå på deltagarna. Jag lär mig hela tiden nya saker om bygg. Jag hoppas att de som ansvarar för denna site oxå drar lärdom i och med tappade inlägg.

/Peter
 
ejwbegysv skrev:
När jag uppgraderar vbulletin så börjar med att stänga sidan (finns funktion för det i admincp), sen mysql-dump, tar även en kopia av hela webbmappen, sen körs uppgraderingen... Sidan testas av alla admins och sen öppnas siten igen..

Är ju även enkelt att ha en testsite uppe där man testar nya funktioner innan dom körs "live"..
Det var ingen uppgradering av vbulletin som orsakade problemet. Problemet hänger ihop med att vi försökte köra igång InnoDB. Vet dock fortfarande inte varför felet uppstod. Återkommer med mer info när vi vet mer.
 
Nu är det ju inte skatteverkets hemsida vi pratar om så lite downtime är väl acceptabelt. Det är antagligen bara nyttigt att gå ut i solen istället för att häcka framför datorn. Att inlägg försvinner känns dock lite surare även om det var rätt få.
 
Det var 84 trådar som hade uppdaterats. Är osäker på exakt hur många inlägg som gått förlorade, men en vild gissning är att det var 150 inlägg.
 
Bland annat två av mig om måttbandets överlägsenhet över tumstocken. men nej inte är det hela världen om sidan är nere en dag eller så, vi förlorar ju inga pengar snarare tvärt om det blev annat gjort.

Protte
 
Men man kan ge sig fasiken på att man skrev det mest intressanta och mest givande inlägg på år och dar i just det här tillfället :S:wow:
 
Japp Murphy jobbar alltid övertid :)

Visst är det synd när det inte går som planerat men det får vi leva med.
Alla gör så gott man kan med de resurser som finns att tillgå, sådan är verkligheten ;)
 
Jag lider inte ett dugg av att sidan är nere lite. Surfade runt lite och spontan köpte Bosch gts 135 ce. Det hade inte hänt om sidan inte var nere.

Tack till alla som jobbar med forumet för att jag kommer få hem världens bästa sticksåg snart.. :p

Stäng ner sidan igen för jag behöver en GTS 10 oxå. :D

Grymt forum hur som helst.

Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.